בעולם

הנשיא ביידן מנסה להרגיע: "המערכת הבנקאית שלנו בטוחה"

נשיא ארה"ב התייחס לקריסת שני הבנקים במדינה והבטיח: "משלמי המסים לא ישלמו על הפסדי הבנק. אבקש מהקונגרס ומהרגולטורים של מערכת הבנקאות לחזק את החוקים על הבנקים כדי שדבר כזה לא יקרה שוב"
מערכת ice |  1
ג'ו ביידן (צילום Prachatai /flickr)
בעקבות קריסת בנק סיליקון ואלי ובנק סיגנצ'ר: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס בנאום מיוחד למצב הכלכלי בארה"ב, וניסה להרגיע את הציבור: "המערכת הבנקאית שלנו בטוחה. משלמי המסים לא ישלמו על הפסדי הבנק".
"הרגולטורים שלנו פעלו מהר וביעילות כשזיהו את המשבר", אמר ביידן. "אנו לא נעצור עד שהמערכת תתייצב, נעשה את כל מה שצריך. האזרחים האמריקאים חייבים להבין שכל פקדון שהופקד בבנק svb יוחזר במלואו".

"אבקש מהקונגרס ומהרגולטורים של מערכת הבנקאות לחזק את החוקים על הבנקים כדי שדבר כזה, כמו נפילת בנק, לא יקרה שוב, וכדי להגן על משרות אמריקניות", הוסיף הנשיא.
בהודעה משותפת שהוציאו משרד האוצר האמריקני, הפד והתאגיד הפדרלי בארה"ב לביטוח פיקדונות (FDIC), נאמר כי בעלי הפקדונות בבנקים הקורסים יוכלו למשוך את כספיהם בהתאם לתנאי הביטוח הפדרלי. לצורך כך, משרד האוצר האמריקאי הגדיר את שני הבנקים כ"גורמי סיכון מערכתיים".
במקביל להצהרת הנשיא התברר כי מסתמנת מכה נוספת למגזר הבנקאות בארה"ב, כאשר מניית בנק פירסט רפבליק (First Republic Bank) צנחה ביותר מ-60% היום (שני). הצניחה הגיעה על אף ניסיונות נואשים של הנהלת הבנק להרגיע את המשקיעים, שחוששים כי פירסט רפבליק בדרך לקריסה דומה של שני הבנקים הקודמים. בהודעה שפרסם הלילה, הבהיר הבנק כי יש לו בקופה מעל 70 מיליארד דולר, בזכות הסכמים עם הפד ועם ג'יי. פי מורגן, שיאפשרו לו להמשיך לממן את הפעילות שלו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני אוהב שקרנים לאומיים ומתפלל שאמריקה תקרוס והעם האמיר (ל"ת)
    שקרן 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור