בעולם

ההודעה החריגה של נציב זכויות האדם על הרפורמה המשפטית בישראל

נציב זכויות האדם קרא היום (שלישי) לישראל לעצור את הרפורמה המשפטית המתקרבת: "צריך לוודא שהשינויים הללו יגבירו ולא יפחיתו את יכולתה של מערכת המשפט להגן על הזכויות של כל אזרחי ישראל"
מערכת ice | 
כסא השגריר הישראלי הריק במושב האום
נציב זכויות האדם, וולקר טורק, קרא היום (שלישי) לממשלת ישראל לעצור את הרפורמה המשפטית המתקרבת והסביר שבהודעה שהוא פרסם כי כוונתו היא בעיקר לערבים ישראלים, מבקשי מקלט וחברי קהילת הלהט"ב.
טורק אמר כי "המהלכים הללו מהווים סיכון ליכולתה של מערכת המשפט הישראלית לשמור על עצמאותה ולהגן על שלטון החוק וזכויות אדם". עוד הוסיף טורק כי הוא "מודאג מכך שאם השינויים האלה יאושרו הם יחלישו את ההגנה על זכויות אדם עבור כולם אבל במיוחד עבור הקהילות הפגיעות ביותר שלא יכולות לקבל את זכויותיהן דרך ייצוג ברשות המחוקקת וברשות המבצעת".
הנציב אמר כי שינויים כאלה רחבים במערכת המשפט צריכים להתבצע תוך קיום קונצנזוס בכלל העם ובפרלמנט- "צריך לוודא שהשינויים הללו יגבירו ולא יפחיתו את יכולתה של מערכת המשפט להגן על הזכויות של כל אזרחי ישראל".
כזכור, הלילה (בין שני לשלישי), הקואליציה העבירה את החלק הראשון לתיקון לחוק יסוד: השפיטה ולחוק בתי המשפט. ההצעה שעברה כוללת את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וביטול הביקורת השיפוטית של בגץ על חוקי הכנסת (פסקת ההתגברות).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה