השוק

הקטארים הולכים להציע "הון עתק" לרכישת מנצ'סטר יונייטד

ההצעה של קבוצת אנשי העסקים ממדינת המפרץ, אשר תוגש בימים הקרובים, הולכת להיות הרבה מעל תג המחיר של הבעלים הנוכחים, האחים גלייזר, הדורשים לא פחות מ-6 מיליארד ליש"ט עבור מועדון הפאר
מערכת ice | 
מנצ'סטר יונייטד (צילום pexels)

משקיעים קטארים הולכים להציע בימים הקרובים "הון עתק" לרכוש את מועדון הכדורגל האנגלי מנצ'סטר יונייטד. על פי דיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, ההצעה מגיע ממספר אנשי עסקים ממדינת המפרץ, אשר בשנה שעברה איחרה את גביע העולם בכדורגל, שרואים את המועדון כ-"היהלום בכתר" של הכדורגל העולמית.

סכום אותו דורשים הגלייזרים, שמחזיקים במנצ'סטר יונייטד מאז 2005, עת אב המשפחה המנוח, מלקולם גלייזר, שרכש את המועדון תמורת 790 מיליון ליש"ט, דורשים כעת לא פחות מ-6 מיליארד ליש"ט תמורת העברת הבעלות. 
 


טרם ידוע כמה גבוהה ההצעה הקטארית, אך דווח כי היא הולכת להיות "גדולה יותר" משל כל קבוצה אחרת. עוד דווח כי ההצעה אמורה להגיע עד אמצע פברואר.

על פי הדיווחים, המשקיעים "רוצים לתת למאמן אריק טן האח את הגיבוי הפיננסי על מנת להוביל את המועדון בחזרה לפסגה." טרם ידוע כמה גבוהה ההצעה הקטארית, אשר אמורה להגיע עד אמצע פברואר, אך דווח כי היא הולכת להיות "גדולה יותר" משל כל קבוצה אחרת כולל ה-6 מיליארד שדורשים משפחת גלייזר. 
לצורך ההשוואה, צ'לסי הלונדונית נמכרה במאי האחרון בסכום של 2.5 מיליארד לירות שטרלינג. הקבוצה, למרות שנים פחות טובות, דורגה במאי האחרון על ידי פורבס כקבוצה השלישית בשוויה עם שווי כולל של 4.6 מיליארד דולר.
למרות מה שנראה כנחישות של הקטארים לרכוש את המועדון, בעיה פוטנציאלית בעסקה היא הבעלות של הקרן על פריז סן ז'רמן. מאחר ולא ניתן לבעלים להחזיק בשני מועדונים באותה תחרות - יונייטד ופ.ס.ז' עלולות להיפגש באירופה - יצטרכו הרוכשים הפוטנציאילים לבקש אישור הפרמייר-ליג. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה