תיירות

בתום שלוש שנים: ההכרזה הדרמטית של ממשלת סין

שלוש שנים לאחר התפרצות נגיף הקורונה מכריזה ממשלת סין על שינוי מדיניות הקורונה במדינה, בין השינויים שפורסמו: פתיחת הגבול עם הונג קונג וביטול חובת הבידוד לתיירים
מערכת ice | 
סין מפרסמת הנחיות מחמירות ביותר (צילום freepik)
שלוש שנים לאחר שהרשויות אסרו על כניסת זרים, בסין מכריזים על פתיחת הגבולות עם הונג קונג וסיום הדרישה לבידוד מתיירים שנכנסו למדינה. מדובר במהלך נוסף המעיד על סיום מדיניות "אפס הדבקה" שחלה על תושבי המדינה ושהגבירה את הבידוד הולמי של הסינים מהעולם כולו.
למעשה סין, שם כזכור התפרץ הנגיף, הייתה אחת המדינה הראשונה להטיל סגר על אזרחיה וגם האחרונה שהטילה סגר ומדיניות קשוחה בכל הנוגע להתמודדות עם הנגיף. רק לאחרונה התפרצה ברחבי סין מחאה רחבה והיסטורית בה לקחו חלק סינים רבים אשר הפגינו נגד המדיניות שכללה בדיקות תכופות, ריסון תנועה והשבתות המוניות שפגעו קשות בכלכלה השנייה בגודלה.
"אני כל כך שמח, כל כך שמח, כל כך נרגש. לא ראיתי את ההורים שלי תקופה ארוכה מידי", אמרה תושבת הונג קונג תרזה צ'או כשהיא ועשרות מטיילים אחרים התכוננו לחצות ליבשת סין ממחסום לוק מא צ'או בהונג קונג מוקדם ביום ראשון.
"ההורים שלי לא במצב בריאותי טוב, ולא יכולתי לחזור לראות אותם גם כשהם חלו בסרטן המעי הגס, אז אני ממש שמחה לחזור ולראות אותם עכשיו", אמרה והוסיפה כי היא מתכננת לחזור לראשונה מזה שלוש שנים לעיר הולדתה בעיר נינגבו שבמזרח סין.
המשקיעים מקווים שהפתיחה המחודשת תחייה את כלכלת הענק הסינית הסובלת מצמיחה נמוכה ביותר מזה כמעט חצי מאה. עם זאת להתאוששות הסינית צפויות גם תופעת לוואי כואבות. חלק ניכר מהכלכלה העולמית עשויה להגיב באינפלציה ובהעלאת ריבית במקום צמיחה גוברת. במידה ופתיחת סין תקפיץ את מחירי הסחורות מעבר לגבול הנסבל, המדיניות המוניטרית האגרסיבית תצטרך להמשך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה