בעולם

ההוריקן בפלורידה: נזקים עצומים בסכום ענק של כמעט 34 מיליארד דולר

הוריקן מילטון גרם להפסדים של עד 34 מיליאד דולר, כאשר נזקי שיטפון לא מבוטחים מסתכמים בין ארבע לשש מיליארד דולר, והנזק מהוריקן לא יכלול את תוצאות מיני הסופות הטורנדו שבאו בסמוך לסופה הגדולה
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום shutterstock)
ההערכות הראשוניות לנזקי ההוריקן מילטון מצביעות על כך שההפסדים עשויים להגיע עד 34 מיליארד דולר, כולל נזקי רוח ושיטפון. מות הסכום הזה, בין ארבע לשש מיליארד דולר מהנזק הוא בשל נזקי שיטפון שאינם מבוטחים. בנוסף, יש לציין כי המספרים הללו מתייחסים רק לנזקים שנגרמו מההוריקן עצמו מבלי לכלול את הנזקים שגרמו לפחות תשעה טורנדואים שצמודים לסופה. ההוריקן גבה את חייהם של לפחות 24 בני אדם בפלורידה, אך הנזק, כך עולה מההערכה, יכול היה להיות חמור הרבה יותר.
רוב פוליסות הביטוח לבתים לא כוללות כיסוי לנזקי שיטפון, ומרבית הכיסויים לנזקים מסוג זה מגיעים מתוכנית הביטוח הלאומית לשיטפונות, המנוהלת על ידי הסוכנות הפדרלית לניהול חירום. באזורים המועדים לשיטפונות, בעלי בתים נדרשים לעיתים לרכוש ביטוח שיטפון, אך נזקי שיטפון רבים יכולים להתרחש באזורים לא מסומנים, מה שגורם לכך שבעלי בתים רבים לא מחזיקים בכיסוי מתאים.
הנזק העיקרי ממילטון היה נזקי רוח, אשר נגרמו בעקבות התנהלות חריגה של הסופה. דניאל בתן מ-CoreLogic ציין כי השפעת ההוריקן על הזרמים האטמוספריים יצרה רוחות חזקות באזורים שבהם לא היה צפוי שיקרו. במקביל, הנזק הצפוי ממילטון עשוי להיות נמוך מההפסדים מהוריקן הלן, אך הוא עשוי להיכנס לרשימת ההוריקנים היקרים ביותר שפגעו בארצות הברית. התעשייה הביטחונית בפלורידה נתונה ללחץ, עם ירידה במספר חברות הביטוח הפועלות בשוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה