בעולם

יינות יוקרתיים מזויפים: כיצד נוכלים רימו לקוחות עשירים?

יורופול חושף רשת הונאות יין שהפיקה יינות מזויפים מאיטליה, מיתגה אותם כצרפתיים, ומכרה ללקוחות עשירים. המגמה התגברה עם עליית מחירי היינות, והשוק נתון תחת איום של נוכלים וגנבים
מערכת ice | 
יין (צילום vecteezy)
יינות אדומים מהשורה הראשונה מצרפת, שנמכרו בשנת 2019 במחירים של כ-15 אלף יורו לבקבוק באיטליה ובשווייץ, התבררו כזיופים שלא היו שווים את הסכום הגבוה. מדובר במקרה נוסף של הונאות בשוק היין, שבו נוכלים מנסים להונות לקוחות עשירים ואניני טעם.
יורופול, האחראי על תיאום בין גופי האכיפה באירופה, חשף לאחרונה רשת שהפיקה יינות באיטליה, מיתגה אותם כגראן קרו צרפתי והפיצה אותם לסוחרי יין ברחבי העולם. שישה חשודים נעצרו בעקבות ההונאה.
רבקה גיב, מומחית ליינות, טוענת כי המגמה של הונאות מסוג זה התגברה בעשרים השנים האחרונות, במקביל לעליית מחירי היינות הנדירים. היא מדברת על כך שכיום יש יותר הונאות מאי פעם, בעיקר בשל העובדה שיינות נחשבים להשקעה כלכלית.
אחד מהנוכלים הבולטים היה רודי קורניוון, שנשפט לעשר שנות מאסר על הונאה בתחום היין. הוא נעצר לאחר שהתגלה כי הבקבוקים שלו נשאו טעויות בתוויות.
החקירה האחרונה חשפה רשת פלילית מורכבת, שהחלה לייצר בקבוקים מזויפים לפני יותר מעשור. הרשויות מצאו בקבוקים מזויפים, מכונות למילוי וסגירה, ותיעוד למכירות רבות. בעקבות עליית המחירים בשוק היינות המקוון, צופים המומחים שההונאות יימשכו ויתפשטו גם לפלחי שוק נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה