בעולם

גרמניה: אדם מבוגר נפל קורבן להונאת "היי אבא"; הבנקים שותקים

זייפנים יצרו קשר בדואר אלקטרוני עם אדם מבוגר דרך והתחזו לבתו. הנוכלים הצליחו לשכנע את הקורבן להעביר כשבעת אלפים אירו לחשבון הבנק שלהם. הבנקים המעורבים אינם מתערבים בפרשה
שרון בירקמן | 
קשיש-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אדם מבוגר נפל קורבן להונאה שבוצעה באמצעות דואר אלקטרוני והעביר כשבעת אלפים אירו לנוכלים. הונאות מסוג זה זכו לכינוי הונאת "היי אבא" או "היי אמא", ובהן פושעים המתחזים לאדם קרוב לקורבן משתמשים במידע רגיש שדוחף את הקורבן להעביר להם כסף. 
הנוכלים הגיעו לקורבן באמצעות בתו, שמצידה חושדת כי הם הצליחו לפרוץ לדואר האלקטרוני שלה כשהיתה בתהליכי רכישת ביתה הראשון. הנוכלים השתמשו בכתובת האימייל שלה בסיומת "email.com" במקום "gmail.com" ויצרו קשר עם אביה  המבוגר. הם חיקו את סגנון הכתיבה של הבת, המשלב גרמנית ואנגלית, ושכנעו את הקשיש להעביר שבעת אלפים אירו (כ-9,100 דולר) מחשבונו בדויטשה בנק לחשבון בבנק Nationwide.
שני הבנקים לא החזירו את הכסף לקורבן ולדברי בתו, לא הציעו לו כל סיוע. במענה לפניות האובזרוור טענו בבנק Nationwide שהם ממתינים לפניית דויטשה בנק. "אנו יכולים לאשר כי ננקטו צעדים מתאימים כדי לפעול בנוגע לעניין שהועלה בפנינו. מכיוון שהסכום נשלח מחשבון בדויטשה בנק, עליהם ליצור קשר עם הבנק כדי לעזור לשחזר את הכספים", נמסר מהבנק. מדויטשה בנק סירבו להגיב בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה