בעולם

שערוריית כתבי הקודש של טראמפ: ימכור 55,000 יחידות לבתי ספר

משרד החינוך של אוקלהומה הוציא מכרז לאספקת 55,000 ספרי הברית החדשה. ממסמכי המכרז עולה שרק הגרסה של דונלד טראמפ עומדת בדרישות. המהלך עשוי להזרים לטראמפ מיליוני דולרים
שרון בירקמן | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
בחודש יולי חשף המפקח על משרד החינוך של אוקלהומה הנחיות חדשות להוראת כתבי הקודש בכיתות וכן הודיע כי מחוזות שיסרבו להשתתף בתוכנית – ייענשו. "כל מורה, בכל כיתה במדינה, יהיה חייב להחזיק בכיתה תנ"ך [הכוונה לספר המשלב את התנ"ך עם הברית החדשה] וללמד מתוכו", אמר המפקח בזמנו.
במסגרת הרפורמה המשרד יצא במכרז לאספקת 55,000 עותקים של כתבי קודש לכיתות ברחבי המדינה. הדרישות המחמירות שהציב המפקח צמצמו לכאורה את האפשרויות לסוג אחד בלבד: גרסת "God Bless the USA", גרסה של התנ"ך הנוצרי שהופקה בשיתוף הזמר לי גרינווד והיא "התנ"ך היחיד המאושר על ידי הנשיא טראמפ".

הדרישות, כפי שפורסמו במסמכי המכרז, קובעות שהתנ"ך חייב להיות בגרסת "קינג ג'יימס", לכלול את שני חלקי התנ"ך - הברית הישנה והברית החדשה, ובנוסף לכלול מסמכים אמריקאיים מרכזיים כמו חוקת ארצות הברית, הכרזת העצמאות ושבועת האמונים. הספרים חייבים להיות כרוכים בעור או חומר דמוי עור. "יש מעט מאוד ספרי תנ"ך בשוק שעומדים בקריטריונים האלה, וכולם נתמכים על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ", אמרה לאתר "The Oklahoma Watch" קולין מקארתי, מנכ"לית המרכז המשפטי אוקלהומה אפלסיד.
לפני המכרז באוקלהומה, טראמפ כבר הרוויח 300 אלף דולר ממכירת המהדורה הממותגת של התנ"ך הנוצרי שיצאה כאמור בשיתוף הזמר לי גרינווד. עותק רגיל נמכר בכשישים דולר; עותק בחתימת טראמפ נמכר באלף דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה