בעולם

אילון מאסק השעה עיתונאי שפרסם דוח על המועמד הרפובליקני לסגן הנשיא

חשבונו של העיתונאי ברשת החברתית X הושעה לאחר שפרסם דוח על ג'יי.די. ואנס. לטענת העיתונאי, הדוח הגיע לידי האקרים איראנים לאחר שפרצו לקמפיין טראמפ. גורמי המודיעין בארה"ב מזהירים מפני מעורבות איראנית בסבב הבחירות הנוכחי
שרון בירקמן | 
אילון מאסק, דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
ביום חמישי האחרון הושעה חשבונו של העיתונאי קן קליפנשטין ברשת החברתית ה-X לאחר שפרסם דוח שהציג מידע על הסנאטור ג'יי.די. ואנס שרץ לנשיאות כסגנו של דונלנד טראמפ. לטענת קליפנשטין, המידע הגיע מהאקרים הקשורים לממשלת איראן. "זהו הדוח שהתקשורת לא העזה לפרסם", צייץ קליפנשטין לפני שהושעה. 
קליפנשטין, לשעבר עיתונאי ב-Incitercept, פרסם את הדוח ל-72 אלף המנויים באתר הסאב-סטאק שלו. שעות ספורות לאחר מכן חשבונו ברשת החברתית הושעה. נכון למועד פרסום הכתבה, הדוח נותר נגיש לציבור, כך מדווח ניוזוויק.

לדברי קליפנשטין, הדוח הוא מסמך של 271 עמודים שהכין קמפיין טראמפ לאחר ששמו של ואנס עלה כמועמד אפשר לרוץ לצד טראמפ והודלף אליו בידי אדם שביקש להישאר אנונימי. הדוח כולל מידע אישי על ואנס, מימון הקמפיין שלו, רשומות הצבעה, נתונים צבאיים, רקע עסקי וקשריו עם טראמפ. לפי הדוח, ואנס היה היה מתנגד קולני לסיוע אמריקאי לאוקראינה, מתח ביקורת על מומחי בריאות הציבור שתמכו בהפגנות BLM וגינה את ההפגנות נגד הסגרים בעקבות מגפת הקורונה.
בפוסט ברשת החברתית X נמסר מהרשת כי קליפנשטין הושעה זמנית על הפרת כללי הפלטפורמה לגבי פרסום מידע אישי פרטי ללא עריכה, ובפרט הכתובות הפיזיות של הסנאטור ורוב מספר הביטוח הלאומי שלו.
קליפנשטין, קמפיין טראמפ ומשפחת ואנס לא הגיבו לפניות ניוזוויק. המשלחת האיראנית לאו"ם מסרה בתגובה כי איראן אינה מתכוונת להתערב בבחירות לנשיאות בארצות הברית. עם זאת, בחודש שעבר הודיעו גורמי מודיעין בארצות הברית כי זיהו פעילות איראנית מוגברת במהלך סבב הבחירות הנוכחי, כולל פעולות המיועדות להשפיע על ציבור האמריקני. לדברי קליפנשטין, הקהילה המודיעינית לא אישרה אם הדוח על ואנס היה חלק מהחומרים שנגנבו מקמפיין טראמפ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה