בעולם

אבל בעולם התרבות: הסופר המפורסם מת בגיל 90

פרדריק ג'יימסון, מבקר ספרות והוגה מרקסיסט נודע, הלך לעולמו. היה ידוע בעיקר בזכות עבודותיו החשובות כמו "הלא-מודע הפוליטי", "פוסטמודרניזם: ההגיון התרבותי של הקפיטליזם המאוחר" ו"Marxism and Form". הוא פרסם עשרות ספרים העוסקים בנושאים מגוונים כמו פוליטיקה, תרבות וספרות
מערכת ice |  2
ספרות-אילוסטרציה (צילום unsplash)
פרדריק ג'יימסון, אחד ההוגים המשפיעים ביותר בתחום הביקורת הספרותית והתיאוריה התרבותית של המאה ה-20 וה-21, נפטר ביום ראשון בגיל 90. ג'יימסון, שנולד ב-14 באפריל 1934, השאיר אחריו מורשת עשירה של כתבים שעיצבו את השיח האקדמי והתרבותי במשך עשרות שנים.
ג'יימסון היה ידוע בעיקר בזכות עבודותיו החשובות כמו "הלא-מודע הפוליטי", "פוסטמודרניזם: ההגיון התרבותי של הקפיטליזם המאוחר" ו"Marxism and Form". הוא פרסם עשרות ספרים העוסקים בנושאים מגוונים כמו פוליטיקה, תרבות וספרות, תוך שהוא מיישם גישה מרקסיסטית ייחודית לניתוח תופעות תרבותיות ופוליטיות.

הגותו של ג'יימסון, המזוהה עם הזרם הנאו-מרקסיסטי, הושפעה רבות מהפילוסופיה של הגל ומעבודתו של ג'רג' לוקאץ'. הוא היה ידוע בדגש ששם על הבנת תופעות חברתיות והיסטוריות כחלק ממכלול רחב יותר, גישה שתרמה רבות לשדה המחקר הביקורתי.
אף שג'יימסון נחשב לאחד התיאורטיקנים החשובים של הפוסטמודרניזם, הוא עצמו לא הגדיר את עצמו כפוסטמודרניסט. במקום זאת, הוא ראה בפוסטמודרניזם תיאור של המצב ההיסטורי בסוף המאה העשרים, והקדיש חלק ניכר מעבודתו לניתוח ביקורתי של תופעה זו.
פטירתו של ג'יימסון מסמנת סוף עידן בתחום הביקורת התרבותית והספרותית. השפעתו על הדורות הבאים של חוקרים והוגים צפויה להימשך עוד שנים רבות, כאשר רעיונותיו ממשיכים להדהד בשיח האקדמי והציבורי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ארצות הברית מובלת כיום על ידי מארקסיסטים
    רו נן 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השחורה היא כזו. וגם השחור שמפעיל את הסבא הסנילי. וכל החבורה הדמוקראטית פרוגרסיבית
    סגור
  • אשפה
    פח 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הנשמה שלך שחורה. גזען טיפש ועלוב
    סגור