בעולם

כלכלן סיני בכיר מתח ביקורת על השלטון – ועקבותיו נעלמו

צ'ו הנגפנג, כלכלן בכיר במכון מחקר ממשלתי בסין, נעלם לאחר שביקר את הנשיא שי ג'ינגפינג בשיחה פרטית
שרון בירקמן | 
יחסיה הבינלאומיים של סין (אילוסטרציה) (צילום shutterstock)
צ'ו הנגפנג בן ה-55 עבד באקדמיה הסינית למדעי החברה (CASS) במשך יותר מעשרים שנה, בתפקידו האחרון מונה לסגן מנהל המכון לכלכלה ומנהל מכון המחקר למדיניות ציבורית. צ'ו נעצר באפריל לאחר שבמסגרת שיחה בקבוצת WeChat פרטית התבטא בצורה "בלתי מכבדת" על המצב הכלכלי של סין ועל המנהיגות של שי ג'ינגפינג, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. מאז הוא לא נראה בציבור וניסיונות ליצירת קשר עמו נותרו ללא תגובה. בשבועות האחרונים דיווחה התקשורת בהונג קונג על פיטורי מנהל האקדמיה וסגנו, צ'ו הוסר מהאתר הרשמי של המכון. 
האקדמיה הסינית למדעי החברה היא מכון מחקר מוביל בסין, המדווח ישירות למפלגת השלטון (CCP) ולמועצת המדינה. האקדמיה שימשה במשך שנים כגוף מייעץ בנושאי מדיניות. עם זאת, תחת שלטונו של שי, ביקורת על המפלגה הקומוניסטית ועל מנהיגותו האישית נתפסת כהתנהגות שיש להעניש עליה. מאתר האקדמיה נראה שעובדי המוסד לקחו בחודשים האחרונים חלק במספר סדנאות לחינוך פוליטי, עם דגש חזק על נאמנות למפלגה ולרעיון "המחשבה של שי ג'ינגפינג" – רעיון פוליטי שהוסדר על ידי המנהיג. 

אקדמאים המתגוררים בסין מסרו לגארדיאן על חשש גובר לדווח או לדון בהערכות שליליות לגבי המצב הכלכלי, החברתי או הפוליטי בסין, וכן ממתיחת ביקורת פומבית כנגד המנהיג. 
הכלכלה הסינית מדשדשת ויש חשש שלא תעמוד ביעד הצמיחה השנתי שלה של 5%, הנחשב לצנוע יחסית. ביום שלישי הודיע הבנק המרכזי של סין על תוכנית התמריצים הגדולה ביותר זה שנים במטרה לזרז את הצמיחה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה