בעולם

המנכ"ל השנוא באמריקה יחזיר את "האלבום היחיד בעולם" המיתולוגי

העותק הפיזי היחיד של האלבום Once Upon a Time in Shaolin של וו-טנג קלאן הוחרם מידי הפארמה ברו מרטין שקרלי ונמכר במכירה פומבית; מתברר ששקרלי יצר עותקים דיגיטליים של האלבום ושידר אותם לייב אונליין; כעת בית המשפט אוסר עליו להמשיך
שרון בירקמן | 
בית משפט (צילום shutterstock)
הפארמה ברו מרטין שקרלי, "המנכ"ל הכי השנוא בארצות הברית", נדרש להחזיר את כל העותקים הדיגיטליים של האלבום "Once Upon a Time in Shaolin" של וו-טנג קלאן.
שקרלי היה מנכ"ל חברת התרופות טיורין שרכשה ב-2015 את התרופה "היתומה" דאראפרים, המשמשת בעיקר לטיפול בחולי HIV, והקפיצה את מחירה ב-5,000%. בשנת 2018, שקרלי הורשע בעבירות של הונאת ניירות ערך. הוא ריצה עונש מאסר של שבע שנים וזכה לשחרור מוקדם בשנת 2022. 
ב-2018, שקרלי נאלץ להפסיד את הבעלות על העותק הפיזי היחידי של האלבום, שהוחרם על ידי משרד המשפטים והועמד למכירה פומבית לאחר ששקרלי הורשע בהונאת ניירות ערך. האלבום נרכש על ידי PleasrDAO ב-4.75 מיליון דולר.

PleasrDAO הוא ארגון אוטונומי מבוזר (DAO) המתמחה בקנייה ושימור של נכסים דיגיטליים ייחודיים, כמו גם באמנות דיגיטלית ו-NFT. הארגון נוסד במטרה להפעיל את הנכסים שרכש ולהעניק להם משמעות תרבותית וערכית בקהילה הדיגיטלית. הארגון הנפיק בעלות חלקית על האלבום באמצעות NFTs כדי לאפשר לאנשים לקנות חלקים ממנו בצורה דיגיטלית. 
בחודש יוני תבע הארגון את שקרלי בטענה ששמר עותקים דיגיטליים של האלבום ושידר אותם בשידורים חיים אונליין, מה שגרם ללהקה "נזק כספי משמעותי ובלתי הפיך".
אתמול (שני) הורה שופט פדרלי בניו יורק לשקרלי להחזיר כל עותק דיגיטלי של האלבום ולחתום על הצהרה שאינו מחזיק בעותקים נוספים. שקרלי חויב גם להגיש רשימות מפורטות של עותקים שיצר מהאלבום, אנשים איתם שיתף את האלבום וכל תועלת כספית שהפיק מהפצתו, כל זה עד ה-30 בספטמבר.
אף ששקרלי טוען שהעותקים הדיגיטליים נעשו כחלק מהסכם הרכישה המקורי ועל כן אין להתייחס אליהם כעותקים שנעשו אחרי ההחרמה, השופט ראה לנכון להנחות את כל הצדדים להפסיק את השימוש או ההפצה של העותקים הדיגיטליים עד לסיום ההליך המשפטי.
עורך דינו של שקרלי ציין שההוראה היא אמצעי זמני בלבד. "בית המשפט לא קבע כי PleasrDAO צפויים להצליח במבחן העובדות או שהטענות נכונות, אלא רק שהבקשה של שקרלי לדחות את התביעה צריכה להתקדם", אמר.
האלבום הגנוז של וו-טנג קלאן, שהוקלט בין השנים 2007 ל-2013 וכולל לפחות 31 רצועות, זכה למעמדו המיתולוגי לא רק בגלל המוזיקה, אלא גם בזכות התסבוכת המשפטית סביבו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה