בעולם

האם הניצוץ הקלאסי של רכבי היוקרה מתחיל להיכבות?

שבוע המכוניות במונטריי, הידוע כאירוע השנתי שבו נפגשים מכוניות נדירות ועשירי העולם, נפתח בקול תרועה אך הסתיים עם מכירות שלא ממש הצליחו להמריא לגבהים שציפו להם. מה קרה כאן?
מערכת ice | 
פרארי וקריפטו (צילום shutterstock)
שבוע המכוניות במונטריי, שמזוהה עם הזוהר והיוקרה של עולם הרכב, הפתיע השנה עם טוויסט לא צפוי. התערוכה, שהייתה אמורה להיות חגיגה של מכוניות קלאסיות נדירות ושל אהבה בלתי מתפשרת למנועים מהעבר, הציגה מכירות מאכזבות לעומת שנים קודמות. נראה שהעשירים החדשים לא בדיוק התחברו לווינטאג' והעדיפו את הרכבים המודרניים והמבריקים. 
במהלך התערוכה הוצגו 1,143 מכוניות קלאסיות, פריטי אמנות ניידים שעברו לידיהם של מלכים, רוזנים ואספנים נלהבים. רק 821 מהן מצאו קונים. בעוד שבעבר פרארי מהתקופה בה אנזו פרארי עוד היה פעיל הייתה סנסציה של ממש, השנה נראה שהקהל פחות מתרגש. 
סות'ביז הצליחו להכניס את הפרארי 250 SWB קליפורניה ספיידר מודל 1960 לתוך חניון פרטי תמורת 17 מיליון דולר, ואלפא רומאו 8C לונגו ספיידר מודל 1938 מצאה חן בעיני מישהו שהוציא עליה 14 מיליון דולר. אבל בסופו של דבר, היקף המכירות הכולל הגיע ל-392 מיליון דולר, ירידה של 3% לעומת השנה שעברה.

בשורה התחתונה, נראה שהקהל נמשך למכוניות שהוא מכיר. דור ה-X, שגדל בשנות השמונים והתשעים, אוהב את מה שמזכיר לו את הילדות. הם לא בהכרח יתלהבו ממכונית שיוצרה לפני שהם נולדו, והלב שלהם נמשך לרכבים כמו פורשה 911 או למבורגיני קונטאש, שמחזירים אותם לימים שבהם פוסטרים של מכוניות כאלה היו תלויים על קירות החדרים שלהם.
לעומתם, המתעשרים הצעירים, ילידי שנות התשעים והאלפיים, מחפשים את החדש ביותר. מבחינתם, ההיסטוריה לא מספיק נוצצת. הם רוצים את הדבר האמיתי, כזה שמגיע עם כל הגאדג'טים והמהירות, ולא אכפת להם שזה לא בא סיפור היסטורי מפואר. כלכליסט מדווח כי מנתוני חברת הביטוח האגרטי המתמחה גם ברכבים קלאסיים , 71% מהמכוניות הצעירות (עד ארבע שנים) שהוצעו במונטריי במעל מיליון דולר, אכן נמכרו. האחוז צנח משמעותית כשמדובר במכוניות שיוצרו לפני 1981: רק 52% נמכרו.
ומה לגבי מונטריי? אולי זה סימן שהעתיד שייך למכוניות הספורט המודרניות והנוצצות, ושימי הזוהר של הקלאסיקות מתחילים לדעוך. אבל אם יש משהו שמונטריי לימדה אותנו, זה שההיסטוריה תמיד יכולה לעשות קאמבק מפתיע – במיוחד כשמדובר במכוניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה