בעולם

האיש שחזה את המפולת ב-2008: האינפלציה? בגלל טראמפ

הכלכלן לארי שיף, האיש שחזה את המפולת ב-2008 ונחשב לגדול ספקני הביטקוין, מוטרד מהאינפלציה אבל לא מטיל את מלוא האחריות על ממשל ביידן. לא ניתן להתעלם מהשפעות המדיניות הקודמת, כתב בתגובה ליועצו הכלכלי של הנשיא הקודם, דונלד טראמפ
מערכת ice | 
דונלד טראמפ, ג'ו ביידן (צילום shutterstock, freepik)
האמריקאים מוטרדים מהאינפלציה במדינה. לאחרונה התבטא בנושא אילון מאסק, שהאשים את הממשל הפדרלי בכך שהוא "מדפיס כסף" על מנת להתמודד עם ההוצאות הגבוהות שלו ובכך דוחף את האינפלציה כלפי מעלה. כעת מתבטא בנושא הכלכלן הנודע פיטר שיף, אלא שהעמדה שהוא מציג שונה לחלוטין. 
לדברי שיף, הסיבות לאינפלציה הגבוהה הנוכחית בארצות הברית נעוצות במדיניות שהונהגה לפני תקופת נשיאותו של ג'ו ביידן, או במילים אחרות: בתקופתו של דונלד טראמפ כנשיא. הכסף שהממשל הפדרלי מדפיס עתה ומניע את האינפלציה למעלה, טען שיף, נוצר בין היתר על מנת לשלם את הגירעונות שנוצרו תחת טראמפ.
שיף הגיב ללארי קדלוב, לשעבר מנהל המועצה הכלכלית הלאומית בתקופת הנשיא טראמפ, ברשת החברתית X, שהטיל את מלוא האחריות לאינפלציה על מדיניות הנשיא ביידן. לא ניתן להתעלם מההשפעות של המדיניות הקודמת [בתקופתם של קדלוב וטראמ]), כתב שיף.

שיף הזהיר מפני ההשפעות של הורדת הריבית על האינפלציה, וטען כי שילוב של ריבית נמוכה ומיתון על הגירעונות הפדרליים המאמירים ודולר חלש יותר, עלול להוביל לעלייה נוספת באינפלציה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה