בעולם

זו המדינה שבה שכר המנהלים הבכירים נמצא בשיא של כל הזמנים

תשע חברות שילמו יותר מעשרה מיליון ליש"ט למנהל בודד ב-2023. השכר הממוצע של המנהלים הבכירים טיפס לכחמישה מיליון ליש"ט בשנה, הגבוה ביותר בכל הזמנים. שיאן השכר הוא מנכ"ל אסטרהזניקה. ולאיזה מקום הגיע מנכ"ל רולס רויס?
מערכת ice | 
תלוש משכורת (צילום vecteezy)
755 מיליון ליש"ט הוציאו החברות הגדולות בבורסה של לונדון המרכיבות את מדד פוטסי 100ב-2023 על שכר ל-222 מנהלים.
שכר הבכירים בבורסה של לונדון עלה ב-2.2% בשנת 2023. השכר הממוצע למנכ"ל בחברת פוטסי 100 עומד על כחמישה מיליון ליש"ט בשנה, הסכום הגבוה ביותר שנרשם אי פעם ועלייה של 12.2% ביחס ל-2022, או כחצי מיליון ליש"ט יותר בשנה.
שיאן ההכנסות הוא פסקל סוריאט מאסטרהזניקה עם 16.85 מיליון ליש"ט. למקום השני הגיע אריק אנגסטרום מנכ"ל RELX, עם 13.64 מיליון ליש"ט. במקום השלישי המכובד מנכ"ל רולס רויס, טופאן ארגינבילג'יק, עם 13.61 מיליון ליש"ט.
תשע חברות שילמו יותר מעשרה מיליון ליש"ט למנהל בודד בשנה שעברה, לעומת ארבע בלבד ב-2022.

נשים הן מיעוט בין המנכ"לים ושכרן נמוך בכ-33% ממקביליהן הגברים. בסוף 2023 נותרו חמש נשים בלבד בכסא המנכ"ל, לעומת 11 שהיו בתפקיד במהלך השנה. 
מנכ"לית הבורסה של לונדון אמרה מוקדם יותר השנה שהמנכ"לים בבריטניה מקבלים "שכר נמוך משמעותית מהמקובל בעולם" והזהירה מפני קושי במשיכת המנכ"לים הטובים ביותר שיזכו לשכר טוב יותר במקומות אחרים.
"סקיי ניוז" מדווח כי על פי דוח High Pay Centre השכר הגבוה של הבכירים מקשה על מימון עליות שכר לעובדים בבריטניה. בדוח מציינים כי פערי השכר נובעים, בין היתר, מהיחלשות האיגודים המקצועיים ותרבות עסקית שמעדיפה את האינטרס של המשקיעים על פני גורמים אחרים.
במקביל לעלייה בשכר הבכירים במשק, גם שכר העובדים בבריטניה ממשיך לעלות. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בבריטניה השכר במדינה עלה ברבעון השני של 2024 ב-5.4% בממוצע: 6% בסקטור הציבורי ו-5.2% בסקטור הפרטי; בהתחשב באינפלציה, מדובר בעלייה של 3.2%.
עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי למרות התחזית לעלייה באבטלה, אחוז הבלתי מועסקים ומחפשי העבודה ירד בחודש יולי ל-4.2% מ-4.4% ביוני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה