בעולם

ענקית הריהוט קורסת: נכנסת לפשיטת רגל, עשרות סניפים ייסגרו

אחרי 134 שנים, מצאה את עצמה Conn's HomePlus במשבר עמוק שהוביל להגשת בקשה להגנה מפני נושים ונאלצת לסגור כמעט מחצית מ-170 סניפיה, בעיקר באזור הדרומי של ארצות הברית
מערכת ice |  9
כלכלה (צילום shutterstock)
Conn's HomePlus, רשת ותיקה בת 134 שנים המתמחה במכירת ריהוט ומוצרי אלקטרוניקה, מצאה את עצמה במשבר עמוק שהוביל להגשת בקשה להגנה מפני נושים לפי פרק 11 לחוק פשיטת הרגל האמריקאי. החברה, שבסיסה בטקסס, נאלצת לסגור כמעט מחצית מ-170 סניפיה, בעיקר באזור הדרומי של ארצות הברית. מהלך דרמטי זה משקף את המציאות הקשה בה נתקלות רשתות קמעונאיות רבות בעידן של אינפלציה מתמשכת ושינויים בהרגלי הצריכה של הצרכנים האמריקאים.
המשבר ב-Conn's HomePlus אינו מתרחש בוואקום. הוא מהווה חלק ממגמה רחבה יותר של קשיים בענף הריהוט והמוצרים לבית, שחווה תנודות קיצוניות מאז פרוץ מגפת הקורונה. לאחר תקופת שגשוג במהלך הסגרים, כאשר אמריקאים רבים השקיעו בשיפור סביבת המגורים שלהם, חל מפנה חד. הצרכנים, הנאבקים כעת עם עליות מחירים במוצרי יסוד, נאלצים לצמצם את ההוצאות על מוצרים שאינם חיוניים, ובראשם פריטי ריהוט יקרים.

ההשלכות של מצב זה ניכרות היטב בשוק. מלבד Conn's HomePlus, רשתות ריהוט נוספות כמו Z Gallerie ו-Mitchell Gold + Bob Williams נאלצו גם הן להגיש בקשות פשיטת רגל בשנה האחרונה. אפילו חברות מבוססות יותר כמו Wayfair נקטו בצעדי התייעלות דרסטיים, כולל פיטורים נרחבים. תמונת מצב זו מדגישה את האתגרים העצומים העומדים בפני ענף הקמעונאות בכלל, וחנויות הריהוט בפרט, בעידן של שינויים כלכליים וטכנולוגיים מהירים.
המקרה של Conn's HomePlus מדגים גם את הסיכונים הכרוכים בהתרחבות עסקית בתקופות של אי-ודאות כלכלית. הרכישה של רשת W.S. Badcock בשנה שעברה, שהגדילה את מספר הסניפים של החברה לכ-500, התבררה כמהלך בעייתי בדיעבד. כעת, מלבד סגירת סניפי Conn's, החברה נאלצת לסגור גם 35 מחנויות Badcock, מה שמעמיק את המשבר ומגדיל את מספר העובדים שעתידם התעסוקתי מוטל בספק.
המשבר ב-Conn's HomePlus מעלה שאלות מהותיות לגבי עתיד ענף הקמעונאות המסורתי בארצות הברית. האם מדובר בתופעה זמנית הקשורה למצב הכלכלי הנוכחי, או שמא אנו עדים לשינוי מבני עמוק יותר בהרגלי הצריכה? כיצד יכולות חברות ותיקות להתאים את עצמן לעידן הדיגיטלי ולצרכים המשתנים של הצרכנים? התשובות לשאלות אלו עשויות לעצב מחדש את נוף הקמעונאות האמריקאי בשנים הקרובות, כאשר חברות יצטרכו למצוא דרכים חדשניות לשרוד ולשגשג בסביבה עסקית מאתגרת ודינמית.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    ענקית הרשת פושטת רגל
    סמי 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מעניין וזה שווה עכשיו המוצרים זולים מאוד רק לקחת בחינם
    סגור
  • 7.
    סוף מעשה במחשבה תחילה
    מייק 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין הרבה עסקים בישראל שיכול להגיד זה דוגמא. 99%עסקים בונים אותם רק להרוויח כסף בלי לתת מענה ותמורה. בתי קפה מסעדות וכו. מחירים מופקרים עד אין סוף. ברור שתקרסו ברור שאיזה יום תבינו שלא בונים עסק רק על התפיסה להרוויח רק לקחת רק ורק ורק. תחשבו קצת.
    סגור
  • 6.
    את מי זה מענין
    גיורא 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כל יום אתם מפיצים כתבות עם כותרות מפוצצות שכלל לא רלבנטיות לקורא הישראלי. די!!!!!!
    סגור
  • ??
    מימי 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א יס אתם חולרות אתם יודעים כמה נגריות ו חנויות ניסגרים במדינה ההזויה ישראל כי הבנים בגבול נילחנים נופלחם יותר חילים מאשר ניסגרות החניות את מי זה מענין שבפקינג אמריקה פושתים רדך
    סגור
  • 5.
    פשיטת רגל
    קנדואר גליקו 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ככה זה שמייצרים מלאי ,,ואין קונים !!! בארץ עדיין לא הפנימו ,,,קחו דוגמה : כל החנויות בקניונים מחזיקים מלאי עצום ,,,ולא מוכרים,,,כלום !!!
    סגור
  • 4.
    אל דאגה ביבי עוד יקבור את כולנו (ל"ת)
    רשעים לא נותנים הדין 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 3.
    פשיטת רגל
    איכפת 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    4 2
    Wawu ממש כמו רים שנתניהו היה המנכל שלה גרם לסגירה שלה
    סגור
  • 2.
    שתחטפו שבץ
    מקווה 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כל אנשי המערכת
    סגור
  • 1.
    בעיה גדולה מאוד לשראל, ארה"ב לקראת משבר כלכלי (ל"ת)
    ממ 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור