השוק

ענקית הריהוט קורסת: נכנסת לפשיטת רגל, סניפים נסגרים

המציאות הכלכלית המאתגרת של השנים האחרונות לא פסחה גם על OKA. החברה נאלצה לסגור את פעילותה בארה"ב, שכללה חנויות ביוסטון, דאלאס ווסטפורט, במסגרת הליך פשיטת רגל
מערכת ice | 
ריהוט קוזמו (צילום Tom Mannion, Eli Magaziner)
בימים אלה, ענף הריהוט העולמי עובר טלטלה משמעותית, כאשר מותגים מובילים נקלעים לקשיים פיננסיים. הדוגמה האחרונה לכך היא רשת הריהוט היוקרתית OKA, שהכריזה לאחרונה על פשיטת רגל בארצות הברית וסגירת חנויותיה שם, תוך מאבק להמשיך ולפעול בשוק הבית שלה בבריטניה.
OKA, שאולי אינה מוכרת לכל בית בארה"ב, היא מותג בעל היסטוריה עשירה. החברה, שהוקמה על ידי שלוש נשים בעלות חזון ייחודי, החלה את דרכה בייבוא עיצובים ייחודיים מהמזרח הרחוק לשוק המערבי. מייסדות החברה, ביניהן ליידי אנבל אסטור, סו ג'ונס ולוסינדה ווטרהאוס, שאפו ליצור קטלוג של שדרוגים לבית, והפכו את OKA למותג לייפסטייל מוביל.

אולם, המציאות הכלכלית המאתגרת של השנים האחרונות לא פסחה גם על OKA. החברה נאלצה לסגור את פעילותה בארה"ב, שכללה חנויות ביוסטון, דאלאס ווסטפורט, במסגרת הליך פשיטת רגל פרק 7. במקביל, החברה מנסה להציל את פעילותה בבריטניה באמצעות הגשת בקשה להסדר מרצון עם נושים (CVA), מהלך שאם יאושר, יאפשר לחברה להמשיך לפעול תוך כדי החזר חובותיה.
התוכנית להצלת החברה בבריטניה כוללת סגירה של אחת מ-13 החנויות שלה במדינה, פיטורים של עד 40 עובדים מתוך 250 הנותרים, והשפעה על מרכז ההפצה והמטה הראשי. בעלי החברה, קרן ההשקעות Investindustrial, מתכוונים להזרים הון לעסק אם ההסדר יאושר על ידי בתי המשפט והנושים, עם אפשרות להשקעה של עד 5 מיליון דולר.
המשבר ב-OKA משקף מגמה רחבה יותר בענף הריהוט, שבו חברות רבות נאבקות להסתגל למציאות הכלכלית החדשה. לאחר תקופת שגשוג במהלך מגפת הקורונה, הענף נאלץ להתמודד עם ירידה בביקושים ושינוי בהעדפות הצרכנים, שפונים יותר לאפשרויות זולות יותר כמו IKEA או אפילו שווקי יד שנייה.
השאלה הגדולה היא: האם OKA תצליח לשרוד את הסערה הנוכחית ולהמציא את עצמה מחדש? התשובה לכך עשויה לספק תובנות חשובות לגבי עתידו של ענף הריהוט היוקרתי כולו, ולהשפיע על האופן שבו אנו מתייחסים לעיצוב הבית בעידן של אי-ודאות כלכלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה