בעולם

איראן יוצאת לבחירות: מי המועמד הקיצוני שעשוי להחליף את ראיסי?

באיראן מתכוננים לסבב הבחירות השני, בו מתמודד המועמד הקיצוני סעיד ג'לילי, שדעותיו פעמים רבות מושוות לאלו של הטאליבן. רבים בציבור האיראנים חוששים כי ייבחר, ולכן יוצאים בקמפיין במטרה לגרום למצביעים אדישים להגיע לקלפי ולמנוע את כניסתו לתפקיד
מערכת ice | 
איראן (צילום freepik)
ביום שישי הקרוב צפוי להתקיים באיראן סיבוב הבחירות השני לנשיאות איראן, לאחר שהנשיא הקודם, איברהים ראיסי, נהרג בהתרסקות מסוק יחד עם שר החוץ. אז מי המועמד ממנו תושבים רבים באיראן חוששים, והאם הדאגה הזו מוצדקת?
המועמד סעיד ג'לילי נחשב לקיצוני במיוחד, עד כדי כך שתושבים רבים באיראן חוששים מהשקפתו, שפעמים רבים מושוות להשקפת הטאליבן. אמנם ג'לילי לא נחשב למועמד המוביל ביותר, אך הוא אכן הצליח להתגבר על המועמד שהתמודד מולו בסיבוב הראשון, למרות שהשני נחשב בעל סיכויים גבוהים בהרבה לזכות.
בשל העובדה כי בבחירות הראשונות שיעור המצביעים היה נמוך במיוחד, רבים באיראן קוראים לציבור לצאת להצביע בשביל למנוע את בחירתו של ג'לילי. ע"פ דיווח של אתר האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל", נעשים מאמצים רבים בשביל למשוך מצביעים שהיו אדישים בסיבוב הראשון, שנבע מהאופי הדיקטטורי של המשטר וחוסר האמון בו.
אחד מיועציו של ג'לילי, אמיר-חוסין סבתי, טען לאחרונה כי על כוחות הביטחון להכות נשים שאינן מקפידות לעטות כיסוי ראש במרחב הציבורי, והשווה מלחמה בדבר בדיוק כמו "מלחמה נגד הסמים". כמו כן, רבים בציבור חוששים כי ג'לילי יטיל מגבלות נוספות על עולם התקשורת במדינה, שבין כה וכה לא נחשב למפותח במיוחד. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה