בעולם

בדרך להפיכה צבאית? הנשיא צייץ: "לכבד את הדמוקרטיה"

כוחות צבא השתלטו על הכיכר המרכזית בבירת בוליביה לה פז ופרצו לארמון הנשיאות. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראים כלי רכב משוריינים מנסים לפלס את דרכם. רק כעבור כמה שעות המשטרה השתלטה על האירוע. הנשיא לואיס ארסה: "להסיג את הצבא מהרחובות"
מערכת ice | 
בוליביה (צילום shutterstock)
כוחות צבא השתלטו אמש (רביעי) על הכיכר המרכזית בבירת בוליביה לה פז ופרצו לארמון הנשיאות, בסיוע כלי רכב משוריינים שתועדו. האירוע שפורסם ברשתות חברתיות ובכלי התקשורת נראה כניסיון הפיכה צבאית שכשל. על פי עד ראיה, רכב משוריין פרץ את הארמון וחיילים נכנסו פנימה. כעבור שעתיים הם נסוגו, והמשטרה השתלטה על הכיכר.
מפקד הצבא הקודם, הגנרל חואן חוסה זוניגה שהנהיג את המרד - נעצר. הנשיא לואיס ארסה הכריז כי "המדינה מתמודדת עם ניסיון הפיכה" ודרש "להסיג את הצבא מהרחובות". בציוץ ברשת X (טוויטר לשעבר) קרא הנשיא "לכבד את הדמוקרטיה ולהגן עליה". ממשרד התובע הכללי נמסר כי תיפתח חקירה פלילית נגד הגנרל זוניגה בגין ניסיון הפיכה.
 
הגנרל זוניגה אמר כי כוחותיו שנפרסו בכניסה לארמון "באו להביע את מורת רוחנו. יהיה קבינט חדש של שרים, בוודאי דברים הולכים להשתנות, אבל המדינה שלנו לא יכולה להמשיך כך יותר". שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל אמר כי "האיחוד מגנה כל ניסיון לשבור את הסדר החוקתי בבוליביה ולהפיל ממשלות שנבחרו בצורה דמוקרטית".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה