בעולם

קריאה דחופה לראש הממשלה: פעל בנושא התקיפות האנטישמיות

הארגון האורתודוכסי לבתי כנסת וקהילות קרא לבנימין נתניהו, שר התפוצות ושר החוץ לפעול בנושא בעקבות שורה של אירועים מטרידים מרחבי העולם. לדבריהם, יש לפעול למען הגברת הענישה במדינות השונות. עוד ביקשו: עבודה צמודה עם כוחות מקומיים כדי לספק הגנה
מערכת ice | 
מתפללים בבית כנסת (צילום פלאש 90/ גרשון אלינסון)
בחודשים האחרונים נרשמות עליות בתקריות אנטישמיות ברחבי העולם והרשת. כעת, הארגון העולמי של בתי הכנסת והקהילות האורתודוקסיות החליט להביע את עמדתו בנושא. במכתב דחוף ששוגר היום (רביעי) לראש הממשלה, שר החוץ ושר התפוצות והמאבק באנטישמיות ביקש הארגון לפעול באופן מהיר על מנת להגן על בתי הכנסת ברחבי העולם. 
לדבריהם, התקיפות האחרונות שמו לעצמן למטרה את בתי הכנסת. כמו התקיפה האחרונה ברוסיה, בבית הכנסת ברפובליקת דגסטאן מראות על טרנד דרמטי ומטריד. גם בלוס אנג'לס דווחה תקיפה של מתפללים מחוץ לבית כנסת. לדברי הארגון, לא רק המתפללים נמצאים בסכנה, אלא גם המבנים עצמם. 
לדבריהם, בתי הכנסת בעולם הם מרכז ההוויה היהודית בתפוצות "הם אלו שממשיכים את שרשרת הדורות של העם היהודי לאורך ההיסטוריה" נמסר במכתב שפורסם. הארגון קרא לממשלה לפעול באופן מידי על מנת להגן על המקומות החשובים האלו, שחלקם מבנים היסטוריים בעלי חשיבות תרבותית נוספת. לדבריהם, על הממשלה לפעולה להגברת הזהירות בקרב הקהילות, לעורר מודעות עולמית ולפעול להחמרת הענישה בכל העולם תוך שיתוף פעולה עם גורמי ביטחון מקומיים כדי למצוא פתרונות הגנה על המקומות הקדושים ובתי הכנסת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה