בעולם

מענק של 1,000 דולר לכל הומלס: בעיר הזו עושים מהפכה

התוכנית של דנבר שבקולורדו שכללה יותר מ-800 משתתפים, העניקה להם כסף מזומן ישירות, ללא תנאים. "אנחנו מתחילים ממקום של אמון," התוצאות מרשימות: 45% מהמשתתפים השיגו דיור קבוע תוך 10 חודשים
מערכת ice | 
הומלס שוכב בפארק (צילום הליין סידמן)
בעוד ערים גדולות בארצות הברית נאבקות בגל גואה של חסרי בית, דנבר, קולורדו, מובילה מהלך מהפכני. בסתיו 2022, העיר השיקה פיילוט של הכנסה בסיסית לחסרי בית, המציע פתרון יצירתי לבעיה מורכבת.
התוכנית, שכללה יותר מ-800 משתתפים, העניקה להם כסף מזומן ישירות, ללא תנאים. "אנחנו מתחילים ממקום של אמון," מסביר מארק דונובן, מנהל הפרויקט. התוצאות מרשימות: 45% מהמשתתפים השיגו דיור קבוע תוך 10 חודשים. בנוסף, נרשמה ירידה משמעותית בשימוש בשירותי חירום ובמעצרים, חוסכת לעיר כחצי מיליון דולר.

למרות האתגרים, כמו החשש מהיום שאחרי סיום התוכנית, הצלחות כמו של אחת המשתתפות, שהשיגה דיור ציבורי קבוע, מדגישות את הפוטנציאל. "אנשים מבינים את הכוח של לתת כסף ולבטוח," אומרת טרי אולה, מנהלת פרויקט דומה בקליפורניה.
דנבר מקווה להרחיב את התוכנית. דונובן מסכם: "אם אנחנו מצליחים לייצר תוצאות טובות יותר בעלות נמוכה, למה לא להרחיב?" הניסוי בדנבר מציע תקווה ומודל אפשרי לערים אחרות, מדגיש את הפוטנציאל של פתרונות יצירתיים בטיפול באוכלוסיות פגיעות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה