בארץ

לקראת מלחמה עם לבנון? דיווח על חיסול בכיר, חיזבאללה משגר איומים

ע"פ דיווחים זרים, צה"ל ניסה לחסל בכיר בחיזבאללה ע"י תקיפת בניין בעיר צור, אלא שלא ברור האם היעד אכן חוסל או שהצליח להימלט. במקביל, בכיר מארגון חמאס התראיין ל-CNN ואמר: "אין לנו מושג כמה בני ערובה יש בחיים"
מערכת ice | 
צהל תוקף בשטח לבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
הלילה (בין חמישי לשישי), צה"ל תקף באמצעות טיל שנורה מהים בניין בעיר צור שבלבנון. ע"פ דיווחים לא מאומתים ברשתות הערביות, היעד לחיסול היה אחד מהאנשים הבכירים ביותר בארגון חיזבאללה. זמן קצר לאחר התקיפה, אנשי הארגון הרחיקו אנשים מהזירה והטילו איפול מוחלט על הידיעה בנוגע לזהותו של מי שחוסל (בהנחה שאכן חוסל ולא הצליח להימלט).
על פי שמועות, מי שחוסל הוא בכיר החיזבאללה סובחי א-טופיילי, אשר עמד בעבר כמנהיג הארגון. עם זאת, לאחר מכן שמו הוחלף בבכיר סאפי א-דין, מאחר ודירתו שכנה בבניין שנפגע. ערוץ התקשורת אל מנאר טען כי שני אזרחים נהרגו בתקיפה, ו-19 נפצעו. זמן קצר לאחר החיסול שוגרו איומים רבים נגד ישראל.
במקביל, בכיר חמאס אוסאמה חמדאן מסר לרשת CNN בנוגע למגעים לעסקת חטופים, כי הארגון יסכים לעסקה שכזו רק במידה וישראל תתחייב לסגת באופן מוחלט מעזה ותיתן לפלסטינים "להחליט בעצמם על עתידם". לדבריו, וושינגטון פועלת בצורה לא אובייקטיבית ולכן לא ניתן להגיע להסכים. עוד הוא טען: "לא לנו ולא לאף אחד אין מושג כמה בני ערובה יש בחיים".
נזכיר כי מקודם יותר השבוע, צה"ל חיסל את  סמי טאלב עבדאללה, מפקד יחידת "א-נסר" בחיזבאללה, הנחשב לבכיר ביותר מהארגון שחוסל עד כה מפרוץ המלחמה. בתגובה לכך, ארגון הטרור שיגר מאות רקטות לעבר ישראל, אשר לפחות שתיים מהן פגעו במפעל ביטחוני בצפון הארץ. מי שהתייחס לאותו חיסול היה יריב אופנהיימר, שטען כי מדובר בהחלטה שגויה שתשפיע על הכלכלה הישראלית לרעה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה