בעולם

מה קורה לביידן? המידע על מצבו השכלי מדאיג את הבוחרים

כתבה של ה"וול סטריט ג'ורנל" מציגה כמה אירועים מביכים של הנשיא המכהן, בהן הוא מתבלבל או שוכח פרטים חשובים, באופן שמפקפק ביכולתו להתמודד במערכת הבחירות הקרובה בארה"ב. האם הדבר יערער את מעמדו?
מערכת ice |  2
ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עוסק בימים אלו בניהול מערכת הבחירות שלו במטרה לזכות בקדנציה נוספת (ואחרונה), וכן במלחמות המתנהלות במקביל בכמה מוקדים ברחבי העולם. ה"ווול סטריט ג'ורנל" האמריקני בחר להוסיף דאגה נוספת ל"סל הדאגות" שלו, כאשר פרסם כתבה המטילה חשש כבד על מצבו הקוגניטיבי. בקצרה: המצב לא נראה מזהיר במיוחד.
בכתבה הוצגו דוגמאות רבות של רגעים מביכים אותם הנשיא היה מעדיף לשכוח (במידה והוא עדיין לא שכח אותם). אחד המקרים שצוינו היה פגישה שנערכה בחודש פברואר עם יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון, ובה ביידן כינה את שינוי המדיניות של ארה"ב בנוגע לכמה פרויקטים בתחום האנרגיה כ"מחקר" בלבד, מה שהעלה חשש כי הוא הזיכרון שלו בנוגע לנושא הזה מוטל בספק.
מקרה נוסף התרחש בינואר 2024, במהלכו הנשיא נאם בנוגע למלחמת רוסיה אוקראינה. נוכחים באירוע טענו כי הנשיא דיבר "כל כך חלש, עד שחלק מהמשתתפים התקשו לשמוע אותו", והוסיפו כי "חלק מהאנשים תהו אם נרדם". אמנם מהבית הלבן מוסיפים לחזור בעקביות כי מצבו של הנשיא תקין לחלוטין ואף הציגו מסמך המכיל את הבדיקות הרפואיות שעבר, אך הסנאטור הרפובליקני ג'יימס ריש פקפק בטענות המכנות אותו כ"דינמו" (כלומר כאדם חריף), וטען: "אני פשוט לא ראיתי את זה". נזכיר כי  גם במסיבת עיתונאים אותה ערך בחודש פברואר הוא התייחס למלחמה המתמשכת בין ישראל וחמאס, וציין כי נשיא מצרים א-סיסי הוא למעשה נשיא מקסיקו.
אז האם הנשיא ביידן כשיר לכהונה נוספת? מקורביו טוענים שכן, מתנגדיו טוענים שכלל לא, ובפועל אנחנו עדים לסיטואציות רבות בהן הוא נראה מבולבל ושוגה בצורה די מביכה. ובכל זאת, לא נראה כי הנשיא בן ה-81 מתכנן לעצור, ובנובמבר הקרוב הוא צפוי להתמודד עם הנשיא הקודם, דונלד טראמפ (שהורשע לאחרונה ב-34 סעיפי אישום).
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא להתרגש.גם הבוחרים שלו במצב שכלי ירוד ! (ל"ת)
    לא סחבק ש'ך 06/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חחח דמנטי גמור , מקומו בבית אבות סיעודי (ל"ת)
    דן 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור