בעולם

עובדי סמסונג נגד החברה: האם תקרה השביתה הראשונה אי פעם בענקית הטכנולוגיה

איגוד המייצג אלפי עובדים ב-"Samsung Electronics", הכריז על השביתה הראשונה בענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית מאז שנוסדה לפני חמישה וחצי עשורים: "שביתה לנוכח הזנחת העובדים בחברה" 
מערכת ice | 
מטה סמסונג (צילום ויקיפדיה)
אמש (רביעי), הודיעו איגוד האלקטרוניקה הלאומי של סמסונג, כי הם יקיימו מחאה של יום אחד. העובדים באיגוד מבקשים מכל חבריהם להשתמש בחופשה שלהם בתשלום ב-7 ביוני ולשבות למען תנאים טובים יותר בחברה. כמו כן, האיגוד אומר שיש לו כ-28,000 חברים, המהווים יותר מחמישית מכוח העבודה הכולל של החברה המצליחה. 
סמסונג אלקטרוניקס מצידה, אמרה שהיא תמשיך לנהל משא ומתן עם האיגוד. "אנחנו לא יכולים לסבול יותר רדיפות נגד איגודי עובדים. אנו מכריזים על שביתה לנוכח הזנחת העובדים בחברה", אמר נציג איגוד העובדים במהלך מסיבת עיתונאים אשר שודרה בשידור חי.
כאמור, לאחר האיומים, הנהלת סמסונג אלקטרוניקה מנהלת מגעים עם האיגוד מתחילת השנה על שכר, אך שני הצדדים לא הצליחו להגיע להסכם עד כה. האיגוד מצידו דרש תוספת שכר של 6.5% ומענק המוצמד לרווחי החברה. זאת כי סמסונג אלקטרוניקה היא היצרנית הגדולה בעולם של שבבי זיכרון, סמארטפונים וטלוויזיות וככל שהחברה מצליחה, כך התנאים של העובדים צריכים להשתפר. 
בנוסף, אנליסטים הזהירו כי שביתה של יום אחד עלולה להשפיע על ייצור שבבי המחשב של החברה ולהשפיע על שרשראות האספקה ​​העולמיות של האלקטרוניקה. סמסונג אלקטרוניקה היא יחידת הדגל של קונגלומרט דרום קוריאה סמסונג גרופ, זהו אחד העסקים הגדולים ביותר בשליטה המשפחתית במדינה, אשר שולטים בכלכלה הרביעית בגודלה באסיה.
 
על פי ה-BBC, קבוצת סמסונג הייתה ידועה בכך שלא אפשרה לאיגודים לייצג את עובדיה עד שנת 2020, כאשר החברה נקלעה לביקורת ציבורית אינטנסיבית לאחר שהיו"ר שלה הועמד לדין בגין מניפולציות בשוק ושוחד. כמו כן, לאחר ההודעה של האיגוד, מניית סמסונג אלקטרוניקה נסחרה בירידות שערים בבורסת סיאול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה