בעולם

גרושתו של ביל גייטס מחלקת מזומנים: מי יקבל מיליארד דולר?

אשתו לשעבר של מייסד מייקרוסופט תעניק סכום עתק לארגוני נשים, כאשר 200 מתוכם יוענקו עבור עמותות בארה"ב הנלחמות למען זכויות הפריון. במאמר שפרסמה בניו יורק טיימס כתבה: "עשורים של מחקר על כלכלות, רווחה ומינהל, הבהירו כי השקעה בהטבות לנשים ולנערות מטיבה עם כולם" 
מערכת ice | 
מלינדה גייטס (צילום פייסבוק/ מלינדה גייטס)
גרושתו של מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, מלינדה פרנץ' גייטס, הודיעה כי בכוונתה לתרום מיליארד דולר בשנתיים הקרובות לארגוני זכויות נשים, מתוכם כ-200 מיליון דולר לארגונים בארה"ב הנלחמים למען זכויות הפיריון של נשים. ​חשיפת התרומות מגיעה שבועיים לאחר שהודיעה על פרשיתה מעמותת ביל ומלינדה גייטס, שהקימה עם בעלה לשעבר.
התרומה המתוכננת נחשפה בטור שפורסם בניו יורק טיימס. לדבריה, היא חשה מחוייבת לתמוך במטרות הללו בעיקר בעקבות פסיקת בית המשפט הגבוה בארה"ב מ-2022 שביטל את הזכות החוקתית להפלה. "כשאנחנו מאפשרים למטרה הזו לפעול בלי מימון מספק, כולנו נשלם את המחיר", כתבה במאמר.
"קשה להפנים זאת, אבל נכדתי בת השנה עלולה לגדול עם פחות זכויות מכפי שהיו לי". במאמר היא התייחסה גם לכך שארה"ב נותרה הכלכלה המתקדמת היחידה שלא מציעה חופשת לידה. "עשורים של מחקר על כלכלות, רווחה ומינהל, הבהירו כי השקעה בהטבות לנשים ולנערות מטיבה עם כולם". 
התרומה הנוכחית תופץ באמצעות החברה שהקימה, Pivotal Ventures לאורך השנתיים הקרובות עד 2026. במסגרת עזיבתה את העמותה קיבלה פרנץ' גייטס 12 מיליארד דולר להמשך עבודתה הפילנתרופית.  "אנחנו יודעים שבכלכלות שבהן נשים הן שותפות מלאות יש יותר מקום לצמיחה, שהשתתפות הנשים בפוליטיקה מקושרת לירידה בשחיתות, שהסיכוי להגיע להסכמי שלום גדל כשנשים מעורבות בכתיבתם". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה