בעולם

תעריפי הביטוח העולמיים ממשיכים להתייקר: תוצאות הרבעון

דוח מדד שוק הביטוח העולמי של מארש - תעריפי הביטוח המסחרי גלובלי ממשיכים להתמתן זו השנה השלישית ברציפות: עלו ב-1% בלבד ברבעון הראשון של שנת 2024. 
תעריפי ביטוח הרכוש המשיכו להתייקר: עלו ב-3% ברבעון הראשון של השנה. ארה״ב שיאנית העליות עם עלייה של 8% בתעריף ביטוח רכוש
מערכת ice | 
חברות ביטוח-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מדד הביטוח העולמי של Marsh לרבעון הראשון של שנת 2024:  
ארה״ב - תעריפי ביטוח הרכוש בארה"ב עלו ב-8%
תעריפי ביטוח הרכוש בארה"ב עלו ב-8% ברבעון הראשון לשנת 2024. חברות עם ריכוזי נכסים באזורי קטסטרופה (CAT) - כמו מפרץ מקסיקו, החוף האטלנטי וקליפורניה - שחוו עליות תעריפים גבוהות יותר בשנים האחרונות, החלו להראות ברבעון הראשון של השנה, עליות מתונות יחסית.
אירופה - תעריפי הביטוח עלו ב-3%, תעריפי ביטוחי רכוש עלו ב-5%
תעריפי הביטוח באירופה עלו בממוצע ב-3% ברבעון הראשון של 2024. תעריפי ביטוח הרכוש עלו ב-5%, אך מממשיכים להציג התמתנות בקצב העלייה- בהשוואה לעלייה של 7% ברבעון הקודם. תעריפי הביטוח הפיננסי והמקצועי יחד עם ביטוח דירקטורים ונושאי משרה ירדו בכ-7% כך גם תעריפי ביטוח הסייבר, רבעון שני ברציפות.  
פסיפי- תעריפי הביטוח ירדו ב-2%
תעריפי הביטוח באיזור האוקיינוס השקט ירדו ב-2% ברבעון הראשון של 2024. תעריפי ביטוח הרכוש נשארו יציבים, רבעון שני ברציפות, לאחר 26 רבעונים של עליות ותעריפי הביטוח הפיננסי והמקצועי ירדו ב-10%, כך גם תעריפי ביטוח סייבר שירד ב-2%. 
אסיה- תעריפי הביטוח ירדו ב-2%
תעריפי הביטוח ברבעון הראשון של 2024 ירדו ב-2% לאחר שהיו קבועים בשלושת הרבעונים הקודמים. תעריפי ביטוח רכוש ירדו ב-1%. יש להדגיש כי על פי המדד, תעריפי ביטוח הרכוש ירדו בממוצע באזור זה, למעט מדינות שנמצאות בגיאוגרפיות חשופות לקטסטרופה (CAT), לרבות יפן, טייוואן והפיליפינים ובענפים מסוכנים, כגון טכנולוגיה, עם חשיפה משמעותית להפרעות עסקיות (BI).
תעריפי הביטוח המקצועי והפיננסים ירדו ב-6% ותעריפי ביטוח הסייבר ירדו ב-3%. עורכי המדד מדגישים כי נושא הביטוח לנכסים דיגיטליים באיזור זה נותר מאתגר, במיוחד עם נכסים הקשורים לקריפטו.
אפריקה, הודו ומזרח תיכון- תעריפי הביטוח ירדו ב-2% 
תעריפי הביטוח ברבעון הראשון של 2024 ירדו ב-2% בממוצע ותעריפי ביטוח רכוש ירדו ב-1%.גם באיזור זה, תעריפי הביטוחים הפיננסיים והמקצועיים ממשיכים לצנוח, וירדו ברבעון הראשון של שנת 2024 ב-5%. תעריפי הביטוח של דירקטורים ונושאי משרה ירדו אף הם- בהודו ובמזרח התיכון נרשמו ירידות בדרך כלל בין 10% ל-25%. תעריפי ביטוח הסייבר ירדו ב-6%.
נעמי גיסר, מנכ"לית Marsh McLennan ישראל, ציינה: ״מגמת התייקרות תעריפי הביטוח ממשיכה בצורה מתונה  גם לרבעון הראשון של שנת 2024. בתחומי הרכוש וביטוחי קבלנים אנו צופים המשך התייקרות בכל העולם בשל ההתמודדות עם סיכוני אקלים. בזווית המקומית יש להוסיף התמודדות עם אתגרים נוספים על רקע המלחמה שיוסיפו להמשך עליית התעריפים. בביטוחי דירקטורים וסייבר אנו רואים המשך מגמת ירדה בתעריפים, דבר אשר מסייע לחברות ישראליות שמתמודדות מאז אירועי ה-7 באוקטובר גם עם עלייה משמעותית בקצב ובמספר התקפות הכופר".
גיסר הוסיפה: "ניתן לראות כי הנושא של ביטוח נכסים דיגיטליים כגון הביטקוין מהווה אתגר ושוק הביטוח מחפש פתרונות יצירתיים להתמודדות עם הנושא. חשבון לציין כי, מידע חיתומי נרחב שמספק רמת וודאות למבטחים והנגשת הסיכון בצורה מיטבית- יכולים לסייע ללקוחות לצמצם ככל הניתן את שיעור ההתייקרויות״.

(קרדיט: סמדר כפרי)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה