השוק

הפניקס ברבעון חזק: רווח של 284 מיליון שקל

הפניקס מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה - רווח כולל של 284 מיליון שקל. הרווח מפעילות הביטוח הסתכם ב-193 מיליון שקל 
מערכת ice | 
הפניקס (צילום Magma Images, shutterstock)
קבוצת הפניקס מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2024:
רווחיות כוללת ותשואה להון
קבוצת הפניקס מדווחת על רווח כולל לרבעון הראשון של שנת 2024 בסך של 284 מיליון ש"ח ותשואה להון בשיעור של 11.2%. הרווח הכולל מפעילות ליבה (ללא השפעת שוק ההון מעל ומתחת לתשואה ריאלית של 3%, השפעת הריבית והשפעות מיוחדות) הסתכם בסך של 322 מיליון  המשקף תשואה מנורמלת על ההון בשיעור של 12.7%. הרווח מפעילות הביטוח הסתכם בסך של 193 מיליוני ש"ח ומפעילות ניהול הנכסים והאשראי בסך של 129 מליוני ש"ח המהווה כ-40% מסך הרווח מפעילות הליבה.
צמיחה ברווחיות ובפעילויות
קבוצת הפניקס מדווחת על המשך צמיחה בפעילות ליבה בתחום ניהול נכסים ואשראי (פעילות הכוללת פנסיה וגמל, בית ההשקעות ולקוחות כשירים, הסוכנויות, ואשראי), אשר רשמה רווח ברבעון בסך 129 מיליון ש"ח (בהשוואה ל- 100 מיליון ש"ח ברבעון ראשון 2023).
בהתאם לתוכנית האסטרטגית, קבוצת הפניקס ממשיכה בהאצת פעילות הביטוח הכללי ביחס לעסקי הביטוח האחרים, ממשיכה לצמוח בפעילות זו באופן עקבי ולשפר את הרווחיות.
ה-EBITDA המותאם בפעילות ניהול הנכסים והאשראי הסתכם כ- 281 מיליון ש"ח ברבעון, על בסיס מאוחד כולל חלק המיעוט (בניכוי בחלק המיעוט כ-236 מיליון ש"ח) וזאת בהשוואה לסך של 223 מיליון ש"ח ברבעון הראשון 2023;

סך הנכסים המנוהלים עלה בשיעור של 10% לכ-472 מיליארד ש"ח, כולל רכישת פעילות ניהול קרנות מסורתיות מפסגות שהושלמה בחודש מרץ 2024, בהתאם לאסטרטגית הצמיחה בניהול נכסים ואשראי.
בתחום האשראי הושלם מיזוג פעילות ליווי בניה מהביטוח להפניקס גמא, כאשר סך תיק  האשראי בקבוצה נאמד בכ-5.6 מיליארד ש"ח. לנוכח הקדמה בעמידה ביעדים האסטרטגיים ל-2025, הקבוצה מצויה בהליך של בחינת היעדים ומנועי הצמיחה ותפרסם בקרוב יעדי צמיחה מעודכנים. 
איתנות פיננסית
לקבוצת הפניקס איתנות פיננסית, יתרות נזילות, חוב נטו נמוך, ויחס גבוה של כושר פירעון בפניקס ביטוח (סולבנסי, כולל יישום הוראות תקופת הפריסה) שהסתכם ליום 31 בדצמבר, 2023 בכ- 194%. סוכנות האשראי הבינלאומית מודי'ס (Moody's) אישררה את הדירוג הקיים A2 של הפניקס חברה לביטוח בע"מ עם אופק דירוג שלילי.
דיבידנד
הצמיחה האסטרטגית של הפניקס בפעילויות הליבה, ובכלל זה בפעילויות ניהול נכסים ואשראי, מגדילה את רווחיות ותזרימי הקבוצה ומאפשרת חלוקת דיבידנד עקבי והשאת ערך לבעלי המניות. בהתאם, דירקטוריון הפניקס אישר עדכון למדיניות הדיבידנד והעלאת שיעור סך הדיבידנד משיעור מינימלי של 30% ל - 40% מהרווח הכולל השנתי. המדיניות תחול על רווחי 2024 ותיכנס לתוקף ממועד החלוקה הבאה המתוכננת לאחר פרסום דוחות חציון 2024.
אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס אחזקות: "מאז 7 באוקטובר מדינת ישראל נמצאת בתקופת מלחמה למול מספר חזיתות. קבוצת הפניקס מחויבת לחוסנה של החברה הישראלית וממשיכה לתמוך במשאבים ובהתנדבות בארגונים ומיזמים מחוללי השפעה מהותית. לבנו עם משפחות הנופלים ובתפילה לחזרת החטופים במהרה לביתם, להחלמת הפצועים. 
ברבעון הראשון של 2024, המשק הישראלי המשיך להתאפיין באי ודאות ותנודתיות בשווקי ההון. הפניקס, כקבוצת פיננסיים מובילה, פועלת כדי למנף את ההיצע הרחב של השירותים והפעילויות לטובת לקוחותיה תוך ניהול סיכונים מוקפד ומקסום ההזדמנויות העסקיות. הקבוצה מתמקדת בביצוע נחוש של התכנית האסטרטגית, בצמיחה בפעילויות הליבה בביטוח וניהול נכסים ואשראי ובשיפור הרווחיות. בנוסף, הקבוצה פועלת להשאת ערך לבעלי המניות באמצעות גיוון וצמיחה במקורות התזרים, חלוקה קבועה ויציבה של דיבידנד וכן ביצוע של רכישה עצמית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה