בעולם

הפרשה שמזעזעת את ארה"ב: סוכן CIA נחשד בריגול לטובת סין

אלכסנדר יוק צ'ינג מא עבד כסוכן ב-CIA במשך שבע שנים בשנות ה-80, ופעל בשורות ה-FBI ב-2001. על פי הסדר הטיעון, הוא סיפק למודיעין הסיני מידע מסווג והוא צפוי לעונש של 10 שנות מאסר פדרלי. במהלך עבודתו לקח לכאורה מצלמה דיגיטלית למשרד וצילם מסמכים רגישים שסופקו למפעיליו: "הוא ידע שהמידע הזה ישמש כדי לפגוע במדינה"
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
סוכן CIA לשעבר שלקח חלק במבצע סמוי של ה-FBI הודה ביום שישי באשמת ריגול לטובת הרפובליקה העממית של סין, כך מסר משרד המשפטים האמריקני. הסוכן, אלכסנדר יוק צ'ינג מא, בן 71 מהונולולו, שירת כקצין CIA במשך שבע שנים בשנות ה-80, ועבד ב-2001 לספק למודיעין הסיני "כמות גדולה של מידע הגנה לאומי מסווג של ארה"ב".
מתן המידע נעשה בתמורה לעשרות אלפי דולרים, על פי הסדר הטיעון. על פי דיווח ב-CNN, מא סירב להגיב לפרטים. אם בית המשפט יקבל את הטיעון של מא, הוא צפוי לעונש של 10 שנות מאסר פדרלי בדיון שנקבע ל-11 בספטמבר.  "ה-FBI, מודע לקשרים של מא עם המודיעין של הרפובליקה העממית של סין", נכתב.

 
"המודיעין הסיני שכר את מא, כחלק מתוכנית חקירה". במהלך עבודתו המנוטרת ב-FBI, מא לקח לכאורה מצלמה דיגיטלית למשרד ה-FBI כדי לצלם מסמכים רגישים שהוא ייקח לאחר מכן למפעיליו בסין. בהתייחס לקבוצה מסוימת של מסמכים מסווגים שסופקו לקציני המודיעין הסיניים, "מא התוודה שהוא ידע שהמידע הזה, והמידע שנמסר במרץ 2001, ישמשו כדי לפגוע בארצות הברית או לטובת סין".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה אתם חושבים?
    NRMG 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממי ישראל למדה את השיטה --אסירx המרגל הזה יתאבד בכלא ותוקם ועדת בדיקה לחקור את ההתאבדות .
    סגור