בעולם

ענקית האופנה מסתבכת: העובדים טוענים להתעללות והפרת זכויות

חברת שיין (SHEIN) מואשמת כי היא לא מעניקה לעובדיה את הזכויות המגיעות להם, גם לאחר דו"ח חריף שפורסם בנושא על ידי ארגון זכויות העובדים בשוויץ. יותר מ-70 שעות עבודה, שכר מועט, תנאים רעועים ועוד - אלו רק חלק מהזכויות שהעובדים טענו שהחברה הפרה
מערכת ice | 
Shein (צילום shutterstock)
למרות הדו"ח החריג של ארגון הזכויות העובדים בשוויץ בשל שעות העבודה המרובות והתנאים הרעועים במפעלי ענקית האופנה הסינית שיין (SHEIN), נראה כי חלק מהעובדים עדיין "מבלים" לא פחות מ-75 שעות שבועיות במקום העבודה. לטענת הארגון, תופעת השעות הנוספות עדיין לא נפתרה. משיין מסרו כי הם עובדים קשה בשביל לטפל במה שעלה בדו"ח שפורסם בשנת 2021.
שיין נוסדה בשנת 2008, וצמחה בעיקר בזכות מגפת הקורונה והעובדה כי קונים רבים לא יכלו לצאת מביתם. החברה מציעה בגדים זולים ומונגשים באמצעות הרשתות החברתיות, ובמשלוחים לכל העולם. היא פועלת באמצעות ספקים רבים וקבלנים רבים. עובד במקום התראיין לארגון וטען כי הוא עומד מדי יום מ-8 בבוקר ועד 22:30 בלילה, והוסיף כי הוא יכול לקחת רק יום חופש אחד בכל חודש.
חשוב לציין כי ע"פ הכללים של שיין, ספקים אינם יכולים להעסיק עובדים יותר מ-60 שעות שבועיות, כולל שעות נוספות. בתגובה לדו"ח הם אמרו כי שעות העבודה הללו הם "אתגר משותף" שעליהם לפתור, ואף עקצו וטענו כי מדובר בבעיה שאינה ייחודית רק עבור שיין. טענה נוספת שהועלתה על ידי העובדים היא ששכרם כמעט אינו השתנה, והוא נע בין 800 ם-1,400 דולר לחודש, ואמרו כי על כל טעות שהם עושים – הם אחראיים לתיקון הבגד על חשבונם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה