בעולם

הסערה על האבטיח: למה המייצג הזה הוסר מאתר פסטיבל ברנינג מן?

שמו של המייצב האומנותי, שהיה אמור להיות בגובה כמה מטרים, היה "מהנהר ועד לים". טרם הסרת הפרסום, נכתב כי המייצב אורגן על ידי אומנים מעזה. מחאה נרחבת ברשת הובילה להתנצלות מצד הנהלת האירוע
מערכת ice | 
אבטיח (צילום אביר סולטן פלאש 90)
הנהלת ברנינג מן פסלה מיצב המכונה "מהנהר לים" שאמור היה להציג אבטיח בגובה 4.3 מטרים מפייברגלס. המייצג, בהובלת אומנים מעזה, היה אמור להיות מוקם בשטח הפסטיבל. אבל לאחר מחאה ציבורית נרחבת הודיעה הנהלת הפסטיבל כי לא תתמוך בהקמת הפסל בשטח הפסטיבל והסירה את המייצב מאתר הפסטיבל. 
על-פי דיווח אתר ynet היום (שני) התנצלה הנהלת הפסטיבל, שמתקיים בצפון נבדה בארצות הברית. בהודעה ששחררה לתקשורת אמרה ההנהלה כי הפסל מכיל דבריי שנאה שלא מתאימים לערכי הפסטיבל. המיצגים האומנותיים בשטח הפסטיבל מוקמים על ידי אומנים ואנשים פרטיים באופן שיתופי, אך הנהלת הפסטיבל מאשרת ואף מממנת באופן חלקי כמה מהמייצבים. 
 

כאשר עלה הפרסום הראשון בדבר הפסל החלו גולשים ומשתתפים רבים בפסטיבל לשלוח הודעות בבקשה להסירו מאתר הפסטיבל ולא לאפשר את הקמתו. אלפי אנשים חתמו על עצומה שהופצה ברשת. מכתבים שנשלחו להנהלת הפסטיבל טענו שהביטוי "מהנהר ועד הים" קורא לאלימות כנגד יהודים.
פעילים פרו-פלסטינים הגיבו להחלטת הנהלת הפסטיבל וכינו אותה "כניעה לציונים". כידוע, סמל האבטיח מסמל את הדגל הפלסטיני. הוא הפך לסמל למאבק לאחר שמדינת ישראל אסרה על הנפת הדגל הפלסטיני ופעילים רבים משתמשים בו במקום גם ברשתות החברתיות. 
פסטיבל ברנינג מן הוא פסטיבל מוזיקה המתקיים מידי שנה בנבדה. בשנה שעברה הוא עלה לכותרות לאחר שנפגע משיטפון. הפסטיבל צפוי להתקיים השנה בסוף אוגוסט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה