בעולם

"הטבח" בצפון הרצועה: מאות פלסטינים נהרגו בעת חלוקת סיוע

תקרית חריגה בצפון הרצועה, מאות פלסטינים נהרגו ונפצעו בעת חלוקת סיוע הומניטרי, כתוצאה מהדוחק ודריסה באירוע. צה''ל מעדכן כי העזתים בזזו את המשאיות, כשהלוחמים ירו ירי אזהרה באוויר וגם לרגליים

מערכת ice | 
משאיות עם ציוד הומניטרי לעזה (צילום פלאש 90/ עטייה מוחמד)
מאות פלסטינים נהרגו בהתנפלות על משאיות הסיוע מצפיפות ודריסה היום (חמישי), לפנות בוקר, ברחוב א-ראשיד שבעיר עזה. התקרית החריגה בצפון הרצועה כבר קיבלה שם "טבח א-ראשיד", על שם העיר שבה אירע המקרה. ההרג נוצר כתוצאה מצפיפות ודריסה ממשאיות הסיוע שלא הצליחו לצאת מהמקום ונאלצו לדרוס, כאשר ההמון התנפל על המשאיות והחל לבזוז אותן.
על פי דובר צה"ל, החלה היום התקהלות אלימה של התושבים וזה מה שהוביל למאות פצועים והרוגים במקום. לפי משרד הבריאות בעזה, הנשלט על ידי חמאס, דיווחו על 104 הרוגים לפחות וכ-700 פצועים מצפון הרצועה כתוצאה מההתנפלות.
כחלק מהמבצע ההומניטרי המדובר, נכנסו לפחות 30 משאיות למקום, אך התקשו לעבור והתקשו גם להימלט מההמון שאיבד שליטה. צה''ל עדכן כי המשימה להכנסת סיוע לצפון הרצועה הרבה יותר מורכבת מאשר חלוקת סיוע בדרום.
כזכור, המשאיות שכן הצליחו להימלט נתקלו בהמשך הדרך בפלסטינים שירו לעברם וצה''ל נאלץ  להתערב על ידי ירי באוויר ולאזור הרגליים של המתפרעים במקום, לאחר שהתקרבו לטנקים של כוחותינו. משאיות שלא הצליחו לצאת בהתחלה, הושחתו וצמיגיהם נקרעו.
 
פלסטינים שהיו במקום תיארו את המקרה כ"טבח עקוב מדם" ועד ראייה שהיה במקום התראיין לכלי התקשורת בצרפת ושיתף: "המשאיות המלאות בסיוע התקרבו לכמה טנקים של צה''ל שהיו באזור וההמונים מיהרו לעברם. החיילים פתחו באש לעבר האנשים כשהם התקרבו לטנקים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה