רכילות עסקית

יו"ר בנק לאומי בהישג חסר תקדים: הביקור היוקרתי בסעודיה

הידוק הקשרים הכלכליים עם מדינות המפרץ ומרוקו בשנים האחרונות דרך בנק לאומי מעלה הילוך לאחר שהיו"ר והמנכ"ל הובילו את המשלחת הראשונה של אנשי עסקים ישראלים בכירים לדובאי, עתה ד"ר סאמר חאג' יחיא בביקור פומבי ראשון של גורם עסקי ישראלי בכיר בסעודיה ואלו הדברים שאמר בכנס היוקרתי
מערכת ice | 
יו"ר בנק לאומי בסעודיה (צילום יחצ לאומי)
יו"ר בנק לאומי, ד"ר סאמר חאג' יחיא, השתתף היום (חמישי) בוועידה בינלאומית של כנס מכון יזמויות העתיד (FII)  בריאד, בירת סעודיה. זהו ביקור פומבי רשמי ראשון של גורם עסקי ישראלי בכיר במדינה. 
ד"ר חאג' יחיא, שהוזמן באופן אישי על ידי המארגנים, דיבר בפאנל במליאת הוועידה בנושא "התאמת סקטור הבנקאות וההשקעות לעולם של כלכלה חסינה". הוועידה, הגדולה באזור מסוגה, אשר אירחה כ-6,000 משתתפים, כולל בכירי בכירי ממשל ובנקאות מהאיזור ומהעולם, הייתה השנה תחת הכותרת "לאפשר סדר עולמי חדש". מכון יזמויות העתיד (FII)  הוא קרן עולמית חדשה ללא מטרות רווח הבנויה על עקרונות ESG עם זרוע השקעות ואג'נדה אחת: השפעה על האנושות.

בוועידה השתתפו, בין היתר, מנהלים בכירים מחברות רב-לאומיות, ביניהן ג'יי.פי מורגן, גולדמן זאקס, גוגל, אינטל, מאסטרכארד, מורגן סטנלי ונוספים. חאג' יחיא השתתף בפאנל שנערך היום - היום השלישי והאחרון לכנס - בשעה 9:00 בבוקר בנושא שינויים בעולם הבנקאות והשקעות לטובת הכלכלית אחרי המגפה. משתתפי הפאנל: סעד בן עבדול עזיז אלחלב, מנכ"ל בנק היצוא-יבוא הסעודי (EXIM Bank), מנכ"ל חברת רוטשילד העוסקת בייעוץ עסקי גלובאלי - אריק לאלו, טונג לי, מנכ"ל, BOC International Holdings, פרדריק אודה, מנכ"ל, Société Générale, סוזן רייס, יו"ר, GEFI Global Steering, וצ'ארלס שרף, מנכ"ל וולס פארגו - ענקית השירותים הפיננסיים.
"תחום הפינטק בכלכלות המתפתחות בעולם צובר תאוצה, ומגלם אוקיינוס כחול של הזדמנויות השקעה משמעותיות", אמר ד"ר חאג' יחיא במהלך הפאנל. "כך, למשל, חברות סטארט-אפ בתחום ההייטק באפריקה שילשו את מספרן בין 2021-2020 לכדי כ-5,200, מחציתן בתחום הפינטק. הדבר נכון במיוחד לגבי כלכלות המזרח התיכון, שהן יציבות, מתפתחות, וצומחות בקצב מן הטובים ביותר בעולם"..
ד"ר חאג' יחיא הוסיף: "בסעודיה האינפלציה השנה עמדה על 3.1%, ונרשמה צמיחה של 12.2% בתל"ג. בנוסף, ישנו עודף תקציבי. כמו כן, אוכלוסיית האזור צומחת, עם שיעור גבוה של צעירים עם אוריינטציה טכנולוגית, תשתית דיגיטלית מתקדמת (לרבות חדירה של כ-100% של הסלולר ובניית תשתיות דור 6), ורוח גבית מהרגולטורים שמקדמים בנקאות פתוחה, כלכלה ללא מזומנים, אשרות עבודה עבור מומחים זרים, ארגזי חול רגולטוריים וחממות טכנולוגיות עם תמיכה ממשלתית. הדבר מושך יזמויות והשקעות, כולל בשלבים ראשוניים, ואנו נשמח לקחת חלק בזה".
ביקורו ההיסטורי של ד"ר חאג' יחיא בסעודיה הוא צעד הוסף בהידוק הקשרים הכלכליים עם מדינות המפרץ ומרוקו בשנים האחרונות. כך, למשל, הובילו יו"ר לאומי והמנכ"ל, חנן פרידמן, את המשלחת הראשונה של אנשי עסקים ישראלים בכירים לדובאי, בסמוך להסכם השלום שנחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות. במסגרת הביקור, חתמו ראשי לאומי על הסכמי מזכר הבנות עם שני בנקים מובילים באיחוד האמירויות –First Abu Dhabi Bank (FAB) מאבו דאבי ו-Emirates NBD מדובאי. בנוסף, הוביל יו"ר לאומי משלחת עסקית נוספת לבחריין, במטרה לקדם שיתופי פעולה כלכליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה