רכילות עסקית

באפט נפרד: חברו המיליארדר והנדבן היהודי נפטר בגיל 96

איש העסקים והמשקיע דיוויד גוסטמן היה מראשוני אימפריית ההשקעות ברקשייר האת'ויי. גם לאחר שנפרד מהחברה, לא ניתק את הקשר עם חברו באפט. השבוע הלך לעולמו בגיל 96
מערכת ice | 
מטה ברקשייר האת'ויי באומהה, נברסקה (צילום ויקיפדיה)
המשקיע המיליארדר דיוויד "סנדי" גוטסמן, מת ביום רביעי האחרון בגיל 96, כך הודיעה לאררונה חברת ההשקעות שלו First Manhattan Co. סיבת המוות לא צוינה בהודעה.
גוטסמן ייסד את חברת First Manhattan Co. בשנת 1964 והיה מראשוני המשקיעים בברקשייר האת'וויי של וורן באפט. בחברת ההשקעות הנודעת ישב במועצת המנהלים. רוב הונו, שפורבס העריך ב-2.9 מיליארד דולר במותו, הגיע מ-6,402 מניותיו מסוג A של ברקשייר האת'ווי.
First Manhattan Co, חברת ייעוץ השקעות, מחזיקה כעת בנכסים בניהול של יותר מ-20 מיליארד דולר.
"סנדי היה בעל החזון מאחורי First Manhattan Co. ומנהיגה היוצא דופן", נכתב בהודעת החברה. "מעבר לחוש ההשקעה שלו, סנדי היה ידוע ביושרו, בסקרנות האינטלקטואלית שלו ובפילנתרופיה הענפה שלו. היכולת שלו להדריך את הסובבים אותו למצוינות מקצועית ואישית והמחויבות שלו לסטנדרטים האתיים הגבוהים ביותר יצרו את התרבות שבה פירסט מנהטן מתגאה היום".
גוטסמן נולד ב-1926 לבנימין ואסתר גוטסמן, שסייעו לישראל לרכוש את מגילות ים המלח, על פי הניו יורק טיימס. אסתר שכנעה את גיסה, שמואל גוטסמן, לקנות את המגילות ולתרום אותן לישראל.
בהמשך חייו הפך גוטסמן לנדבן פעיל ותרם למטרות יהודיות, כולל מתנה של 25 מיליון דולר לישיבה יוניברסיטי בשנת 2008. באמצעות הקרן שלו ושל רעייתו, קרן גוטסמן, מעריך פורבס כי גוטסמן העניק יותר מ-330 מיליון דולר למטרות צדקה במהלך חייו. בזמן מותו, הוא כיהן במועצת המנהלים של בית החולים מאונט סיני בניו יורק והיה סגן יו"ר חבר הנאמנים של המוזיאון האמריקאי להיסטוריה של הטבע, במנהטן.
גוטסמן פגש לראשונה את באפט דרך חברים משותפים בוול סטריט לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר לעסקים של הרווארד בתחילת שנות ה-60. הזוג העמיק את הידידות שלהם על ידי משחק גולף יחד ודיבור שבועי בטלפון על מניות ששניהם חשבו שהן לא מוערכות, סיפר גוטסמן ליוצרי הסרט התיעודי של HBO משנת 2017 "להיות וורן באפט".
כמה שנים לאחר שנפגשו, גוטסמן, באפט והמשקיע צ'רלי מונגר הקימו את חברת Diversified Retailing כדי לרכוש חברות פרטיות בענף הקמעונאות. בשנת 1978, Diversified Retailing Company וברקשייר האת'וויי התמזגו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה