רכילות עסקית

המנכ"ל ויתר על מיליונים במזומן: בסוף יצא עם 30 מיליון דולר יותר

סאטיה נאדלה מכהן בתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט כבר מעל לעשור, מאז נבחר לתפקיד בחודש פברואר בשנת 2014 ומאז שנת 2021, הוא גם היו"ר שלה. חבילת השכר שלו ביצעה זינוק אדיר בעקבות ביצועי המניה, והשווי שלה עלה בעשרות מיליוני דולרים
מערכת ice | 
סאטיה נדלה (צילום ויקיפדיה)
בחודש יולי האחרון פרסמה ענקית ההייטק מיקרוסופט את דוחות תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה. על פי הדו"ח הרווח למניה עמד על 2.95 דולר וההכנסות עמדו על 64.7 מיליארד דולר.
מדובר בתוצאות שהתקרבו לתחזיות האנליסטים בוול סטריט שעמדו על רווח של 2.94 דולר למניה והכנסות של 64.5 מיליארד דולר. ברבעון המקביל בשנה שעברה דיווחה מיקרוסופט על רווח של 2.69 דולר למניה והכנסות של 56.2 מיליארד דולר.
מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה, הוא איש עסקים הודי-אמריקאי אשר מכהן בתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט כבר מעל לעשור, מאז נבחר לתפקיד בחודש פברואר בשנת 2014. בנוסף, בשנת 2021, הוא מונה גם ליו"ר החברה.
חבילת השכר העצומה של נאדלה במיקרוסופט זינקה בלא פחות מ-63% בשנת 2024, בהשוואה לשנה שקדמה לה ועמדה על 79 מיליון דולר, לאחר שהקפיצה בסכום נבעה מביצועי מניית החברה, שעלתה בשנת 2024 (פיסקאלית) במעל ל-30%.
על פי דיווח של רויטרס, נאדלה היה אמור לקבל בתום השנה הפיסקאלית תגמול של יותר מ-10 מיליון דולר, אך הוא ביקש להפחית אותו בכחצי, לאור טעויות האבטחה הקריטיות שהתרחשו בחברה לאחרונה.
בנוסף, על פי הדיווח ברויטרס, שווי המניות שקיבל מנכ"ל מיקרוסופט עמד בשנה הפיסקאלית שחלפה על 71 מיליון דולר, לעומת 39 מיליון דולר בשנה הקודמת, כך שמדובר בעלייה של יותר מ-30 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה