רכילות עסקית

ביל גייטס נפלט מרשימת עשרת עשירי עולם: זו הסיבה המפתיעה

מייסד מיקרוסופט, שהיה במשך זמן רב האדם העשיר ביותר באמריקה הודיע שהוא מתכוון להמשיך לתרום למטרות פילנתרופיות עד שייפלט סופית מרשימת 400 העשירים ביותר בארצות הברית. אבל זו לא הסיבה היחידה לכך שהוא כבר לא מדורג בצמרת
שרון בירקמן | 
ביל גייטס ומלינדה גייטס (צילום ויקיפדיה, טוויטר/מלינדה גייטס)
במשך כמעט שני עשורים, החל מ-1990, מייסד מיקרוסופט ביל גייטס דורג בצמרת רשימת פורבס 400 של האנשים העשירים ביותר בארצות הברית, כשהוא נע בין המקום הראשון לשני. הימים האלה חלפו. לגייטס אמנם יש עדיין הון של 107 מיליארד דולר, אבל השנה הוא מדורג במקום התשיעי בלבד, לעומת המקום השישי בשנה שעברה. 
שווי הנכסים של גייטס הצטמק בארבעה מיליארד דולר ביחס לשנה שעברה, למרות שמדדי המניות בארצות הברית, כמו S&P 500 ו-Nasdaq 100, דווקא זינקו ב-30%. ברשימת המיליארדרים ברחבי העולם גייטס כעת מדורג במקום ה-12 בלבד ויוצא מעשרת הגדולים לראשונה מאז 1991.

הסיבה המרכזית לירידה היא גירושיו של גייטס ממלינדה, אשתו במשך 27 שנה. מלינדה הודיעה במאי על פרישתה מהוועדה המשותפת של קרן ביל ומלינדה גייטס וציינה שתקבל 12.5 מיליארד דולר לפעילות הפילנתרופית שלה. בדיקת פורבס העלתה כי הכספים לא הגיעו מקרן גייטס אלא מביל עצמו, שככל הנראה כבר העביר אותם. הסכם הגירושין של בני הזוג גייטס מעמיד את שוויה של מלינדה על 29 מיליארד דולר, לעומת 10.3 מיליארד דולר בשנה שעברה. גייטס ממוקמת במקום התשיעי ברשימת עשר הנשים העשירות בארצות הברית, מיד אחרי אלמנתו של שלדון אדלסון, מרים. 
גייטס עצמו צפה את הירידה בדירוג כבר בספטמבר 2022 בסמינר פורבס 400 על פילנתרופיה. גייטס אמר אז שימשיך לתרום חלק ניכר מהונו והוא מתכוון להמשיך בכך עד שייפלט מרשימת המיליארדרים של המגזין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה