רכילות עסקית

יפה בירוק: העמותה של דוגמנית העל מימנה את חיי היוקרה שלה

דוגמנית העל ניהלה במשך יותר מעשור עמותה לטיפול בנוער במצוקה כלכלית. מחקירת ועדת העמותות הבריטית עלה כי העמותה הוציאה עשרות אלפי ליש"ט על חדרי מלון יוקרתיים, טיפולי ספא, סיגריות ואבטחה אישית עבור קמפבל. מאות אלפי ליש"ט הוחזרו והועברו לכיסוי חובותיה של העמותה
שרון בירקמן | 
נעמי קמפבל (צילום פלאש 90)
דוגמנית העל נעמי קמפבל הושעתה מלהיות נאמן בעמותות לאחר שחוקרים מצאו עדויות נרחבות על אי-סדרים כספיים בעמותת הסיוע לעוני שהקימה. קמפבל הושעתה לחמש שנים לאחר שחקירה של ועדת העמותות העלתה כי Fashion for Relief, שקמפבל עמדה בראשה במשך קרוב לעשור, העבירה למטרות לשמן נוסדה רק חלק קטן מהמיליונים שגייסה מאירועי אופנה עם כוכבים.
במהלך חמש שנים החל משנת 2016 גייסה Fashion for Relief כמעט 4.8 מיליון ליש"ט מסדרה של תצוגות אופנה, אך העבירה רק 389,000 ליש"ט לעמותות שותפות לאחר חישוב הוצאות האירועים. העמותה הוציאה שלא כדין עשרות אלפי ליש"ט על חדרי מלון יוקרתיים, טיסות, טיפולי ספא, אבטחה אישית וסיגריות עבור קמפבל. תשלומים בהיקף מאות אלפי לירות הועברו שלא כדין לאחת מנאמני העמותה. 

המנהל הזמני שמינתה הוועדה לעמותה הצליח להשיב קרוב ל-350,000 ליש"ט מהכספים שהעמותה גייסה; כספים אלה הועברו לעמותות אליהן התחייבה קמפבל להעביר כספים עוד ב-2017 בהסכמי גיוס כספים.
ביאנקה הלמיץ', נאמנה נוספת בעמותה, קיבלה 290,000 ליש"ט בתשלומים לא מורשים עבור ייעוץ והוצאות נסיעה. הלמיץ' הושעתה מכהונה כנאמן בעמותה למשך תשע שנים. הלמיץ' החזירה את מלוא הסכום באפריל 2023. 
הוועדה מצאה אי סדרים כספיים חמורים בעמותה מאז הקמתה בבריטניה בשנת 2015. על פי דוח החקירה, הניהול הכספי היה לקוי ורישומי המסמכים היו מבולגנים. העמותה לא שמרה על חשבוניות וקבלות ולא הקפידה על פרוטוקולים רשמיים של פגישות והחלטות. בנוסף, לעמותה לא היה צוות עובדים קבוע ונושאים מנהליים וכספיים טופלו בידי יועצים חיצוניים. המנהל הזמני שמונה לעמותה גילה שבקופתה אין מספיק כסף לשלם את חובותיה. העמותה פורקה סופית בחודש מרץ.
Fashion for Relief הוקמה על ידי קמפבל במטרה לגייס כסף למאבק בעוני ולתמוך בנוער במצוקה כלכלית. קמפבל טענה שהמותג גייס מיליוני דולרים דרך תצוגות אופנה מאז 2005.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה