רכילות עסקית

מסע גיוסים: וול סטריט עם האריס; מאסק והקריפטו עם טראמפ

קמפיין הבחירת של קמלה האריס גייס באוגוסט 361 מיליון דולר, לעומת 130 מיליון בלבד שגייס דונלד טראמפ. להאריס תרמו גם סלבס כמו סקרלט ג'והנסון
שרון בירקמן | 
דונלד טראמפ, קמלה האריס (צילום shutterstock)
הקמפיין לנשיאות של סגנית הנשיא קמלה האריס זכה לתמיכה משמעותית ממקורות מימון בוול סטריט, עמק הסיליקון והוליווד במהלך חודש אוגוסט. על פי דיווח חדש של פורצ'ן, העלייה המשמעותית במימון מספקת לדמוקרטים יתרון כלכלי ניכר על פני הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, כאשר הם מתקרבים לשלב היקר ביותר של הבחירות לנשיאות.
באוגוסט, קמפיין האריס הצליח לגייס 361 מיליון דולר, מה שהביא את הסכום הכולל של המפלגה הדמוקרטית ל-404 מיליון דולר. לעומתו, קמפיין טראמפ גייס 130 מיליון דולר בלבד באותו פרק זמן והוציא 32 מיליון דולר יותר ממה שהכניס.

בין התורמים הבולטים לקמפיין של האריס נמצאים ענקי תעשיית הפיננסים כמו ברוס קרש מאוקטרי קפיטל, רוברט סטאביס מבסמר ונצ'רס וסאדק ואבה, ממייסדי I Squared Capital. תורמים נוספים כוללים את ג'ניס סבין ויליאמס מסייברט וויליאמס שאנק, הסוחר האגדי באנגי הול וא. ג'ון רוזנוולד, סגן יושב ראש בג'י.פי. מורגן צ'ייס. גם ידוענים כמו סקרלט ג'והנסון, פרנסס מקדורמנד וקרול ברנט תרמו לקמפיין שלה. 
הקמפיין של דונלד טראמפ זכה לתמיכה במיוחד מתעשיית הקריפטו. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה ו-SpaceX תרם את התרומה הפוליטית הגדולה ביותר שלו עד כה, 289,100 דולר, לוועדה הרפובליקנית הלאומית. בנוסף, מאסק הקים ועדת PAC לתמוך בטראמפ וברפובליקנים בבית הנבחרים; פרטי התורמים לא ייחשפו עד לחודש הבא. תורמים רפובליקנים ותיקים, כולל מנהל קרן גידול פול סינגר, שהעדיפו להתרחק מטראמפ בעבר, החלו כעת לתמוך בו.
בין התורמים הבולטים שהצהירו על תמיכה בטראמפ בחודש אוגוסט היו מארק אנדריסן מאנדריסן הורוביץ, יו"ר Interactive Brokers Group תומס פטרפי, ובעל טמפה ביי בוקנירס אדוארד גלייזר. תרומות נוספות הגיעו מאילי הקזינו פרנק ולורנזו פירטיטה והמיליארדרית  דיאן הנדריקס, שתרמה עשרה מיליון דולר ל-MAGA Inc-

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה