רכילות עסקית

חיים כצמן חוגג: ג'י סיטי התבשרה - תחזית דירוג האשראי שלה תשתפר

חברת ג'י סיטי, אשר בשנה האחרונה ביצעה מכירות רבות כחלק מהליך מימוש נכסים ובהתאם לתוכנית האסטרטגית שלה, התבשרה על ידי חברות דירוג האשראי S&P מעלות ומידרוג כי תחזית הדירוג שלה תהפוך לחיובית משלילית. חיים כצמן, מנכ"ל החברה, מסר: "זו הבעת אמון בתוכנית שאותה אנו מיישמים בהצלחה"
מערכת ice | 
דירוג אשראי-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברות דירוג האשראי S&P מעלות ומידרוג הודיעו כי יעלו את תחזית הדירוג של ג'י סיטי (אשר לאחרונה נהנתה מעלייה ברווחים) משלילית ליציבה, וזאת לאור שיפור בנזילות. מתוך כך, דירוג החברה עולה מרמת ilA3/ilA ל-ilA2/A. בדוח של מידרוג צוין, בין היתר, כי שינוי האופק נובע בזכות הירידה בחוב הפיננסי של החברה בשנה האחרונה וגמישות פיננסית הולמת.
עוד צוין כי הקיטון בחוב נוצר כתוצאה ממימוש נכסים ובהתאם לתכנית האסטרטגית של החברה, והדבר צפוי להימשך במהלך השנה הקרובה. "אופק הדירוג היציב משקף את הערכתה ליכולת של החברה להמשיך לעמוד בתוכניותיה הן בתוכנית המימושים והן במחזורי החוב וכפועל יוצא לשפר את הפרופיל הפיננסי שלה", טענו במידרוג.
בחברת S&P מעלות ציינו גם כן לטובה את תוכנית ג'י סיטי למכירת נכסיה כחלק ממדיניותה להורדת המינוף וחיזוק הנזילות, ואמרו כי היא ביצעה בתקופה זו מימושים בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל. עוד נטען כי התשואות על איגרות החוב של החברה ירדו, וברבעונים האחרונים היא הנפיקה אג"ח בהיקף של כ- 1.9 מיליארד ש"ח במספר הנפקות מוצלחות. בנוסף מעלות מציינת כי החברה ביצעה מהלכים תומכי נזילות נוספים כגון הארכת תוקף מסגרות האשראי החתומות שברשותה.
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City, מסר: "העובדה שחברות הדירוג מעלות את תחזית הדירוג שלהם לחברה מהווה הבעת אמון שלהן בתכנית האסטרטגית שלנו למכירת נכסים ומיקוד עסקי שאותה אנו מיישמים בהצלחה. מאז פרסום תוכנית המכירות מימשנו נכסים בהיקף של כ-4 מיליארד שקל ואנו ממשיכים לממש נכסים שאינם בליבת הפעילות שלנו ולהקטין את המינוף על פי התכנית, זאת לצד התייעלות עסקית  לרבות הקטנת עלויות מטה ותפעול".
"לאחרונה חתמנו על מכתב כוונות מפורט (LOI) למכירת המרכז המסחרי Flora הממוקם בעיר פראג, צ'כיה מורת כ- 232 מיליון אירו", אמר המנכ"ל. עוד הוא הוסיף: "בימים אלו אנו מתחילים לאכלס פרויקט מגורים להשכרה בפולין הכולל 442 דירות, שיושכרו בשכ"ד גבוה בכ-30% מהשכ"ד שבתכנית העסקית, ובטמפה, פלורידה כבר קיבלנו טופס 4 חלקי לבניין בן 334 דירות שבנינו ואנו משכירים שם דירות, שאכלוסו יחל בקרוב, בשכר דירה גבוה בכ-40% משכר הדירה שתוכנן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה