רכילות עסקית

המיליארדר היהודי חושף: "חזרתי להניח תפילין" - וזו הסיבה

המיליארדר הישראלי-אוסטרלי פרנק לואי, שעלה לארץ בשנית לפני כמה שנים למגדלי היוקרה בתל אביב, ותרם תרומה משמעותית לספריה הלאומית בירושלים, החליט לחזור להניח תפילין לפני כמה שנים, לאחר שאלה שהפנה אליו הרופא שמטפל בו בקביעות והוא נותר ללא מענה
מערכת ice |  2
פרנק לואי (צילום ויקיפדיה/ Eva Rinaldi)
איש העסקים, המיליארדר הישראלי-אוסטרלי פרנק לואי שהונו מוערך במעל 6 מיליארד דולר, חושף לאחר תרומתו המשמעותית לספרייה הלאומית בירושלים, כי לפני כמה שנים החליט לחזור להניח תפילין לאחר שנים ארוכות, והסיבה לכך הגיעה ממקום לא צפוי.
לפני כמה שנים עלה בשנית לואי לישראל בהיותו קרוב לגיל 90, והוא נע על קו ארה"ב-ישראל-אוסטרליה, כשעיקר הונו הגיע מרשת מרכזי קניות ונדל"ן באוסטרליה. בין חבריו בישראל נמצאים גם אנשי העסקים רמי אונגר מייסד טלקאר, אלפרד אקירוב ועוד.
בריאיון לשושנה חן בעיתון ממון של ידיעות אחרונות היום (שלישי), מספר לואי מדוע החליט להניח תפילין לפני כמה שנים, על אף שאורח חייו ביום-יום לא דתי. היה בכך גם במסר שסיפר בעת אירוע של הספריה הלאומית סביב תרומתו הגדולה, בעיקר הסיפור סביב הירצחו של אביו, הוגו לוי, בשואה.
משפחתו של המיליארדר ברחה עוד בתחילת שנות ה-40 לבודפשט , והוא עצמו היה בגיל 13 וביחד עם אמו ואחיו שרד את השואה בגטו בודפשט. אביו, לעומת זאת, גורש למחנה אושוויץ, שם, לאחר שנים שמע לואי עדות מאחד הניצולים, נרצח אביו כי סירב לבקשת הגרמנים להשאיר את כל החבילות על רציף הרכבת בכניסה לאושוויץ כי היו שם התפילין והטלית שלו. לאחר כמה פעמים שהקצין הגרמני זרק את החבילה מידיו, ואביו נטל שוב את החבילה מהקרקע, היכה אותו הנאצי למוות.

סיפורו של אביו חרוט היטב בחייו של המיליארדר פרנק לואי. אמנם הוא עצמו הגיע ממשפחה דתית ואף בילדותו למד במסגרת דתית, אך במשך שנים ארוכות לא הניח תפילין. אולם עתה הוא חושף שהוא מניח תפילין כל יום, וזאת עבור מה שהוא מכנה "מחווה" לאביו, שאם היה מוותר על התפילין אולי היה שורד את השואה וניצל. מדוע רק עתה? על כך עונה איל הקניונים כי זאת לאחר שנשאר בלי תשובה לשאלת הרופא שמטפל בו בקביעות: איך הוא יכול לחיות בלי להניח תפילין לאור מה שקרה לאביו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תותבות בין עיניך !!!
    יוסיפון 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שימו לב מי שם סימול על המצח ??? הפרעונים !!! תותבות בין עיניך זה לא לשים קוביה על המצח !!!! הכוונה היא "תשתמש בשכלך" הפכתם להיות עובדי אלילים!!!!!
    סגור
  • 1.
    בכוח האמונה והרוח
    משה צ 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יפה. רואים מכאן מהי אמונה מסירות נפש של יהודי במצבים הכי קשים
    סגור