רכילות עסקית

המיליארדר חסם את הגישה לחוף: בית המשפט הורה לפתוח את השער

תביעה בקליפורניה קובעת כי על וינוד קוסלה לאשר גישה למתרחצים בדרום לסן פרנסיסקו. בעבר הגיע הסכסוך עד בית המשפט העליון בארה"ב. האם זה הסוף של הפרשה בת ה-15 שנה?
מערכת ice |  1
חוף ים (צילום :Las Teresitas2a ויקיפדיה)
בית המשפט בארצות הברית הכריע כי בתביעה נגד המיליארדר האמריקני וינוד קוסלה שמנסה למנוע גישה מאנשים לחוף ציבורי שהדרך אליו עוברת דרך הבית הפרטי שלו. החוף נמצא בסמוך לסן פרנסיסקו, דרומית לעיר. 
השופט פסק נגד בקשתו של קוסלה שביקש לבטל תביעה של המדינה נגדו. המשפט, שהתנהל בקליפורניה, נסוב סביב תביעה שהגישה מדינת קליפורניה נגד קוסלה בבקשה לפתוח את הגישה לחוף מרטינס לציבור. עורכי הדין של המיליארדר טענו כי זכותו של קוסלה לחסום את הדרך, בשל בעלותו על השטח. 
קוסלה קנה את הנכס על חופיי האוקיינוס השקט ב-2008 ב32.5 מיליון דולר. קוסלה מבקש לחסום את הגישה הציבורית לחוף או לזכות בפיצוי כספי הולם. התביעה הגיעה בעבר לבית המשפט העליון בארצות הברית, אך בית המשפט סירב לדון בעניין. בעקבות כך, ההחלטה, בבית דין נמוך יותר, עבור העמותה לשימור החופים, נותרה עומדת. 
קוסלה לא הגיב להחלטה האחרונה בבית המשפט בקליפורניה, אך קיים סיכוי שהוא יערער על ההחלטה. קוסלה הוא אחד מתורמיו הגדולים של הנשיא ביידן במירוצו לנשיאות ארצות הברית. בשבוע שעבר התרחש אירוע גיוס כספים בביתו של קוסלה, נגדו הפגינו פעילים פרו-פלסטינים בבקשה למנוע את הפלישה לרפיח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המיליאררדים אינם חברים שלנו (ל"ת)
    עמית 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור