השוק

שיכון ובינוי ממשיכה להסתבך: ממשלת אתיופיה מזהירה שהיא מפרה חוזה

שיכון ובינוי ממשיכה להסתבך, ואם בהתחלה זה היה פתיחת המסחר במט"ח בניגריה שהביא להפסדים, הרי שהפעם זו ממשלת אתיופיה שהודיעה לחברה כי היא מפרה איתה חוזה - מה שיביא את החברה לרשום הפסדי ענק
ניצן כהן |  1
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
שיכון ובינוי ממשיכה להסתבך באפריקה. בתחילת הדרך הייתה זו ממשלת ניגריה שפתחה את שוק המט"ח למסחר חופשי שהביא להיחלשות משמעותית של המטבע המקומי מול הדולר מה שיצר לחברה הפסדים משמעותיים.
היום זו ממשלת אתיופיה שאינה מקבלת  את עמדת  החברה לפיה כוח  עליון מונע ממנה להמשיך בפרויקט משמעותי שם וזה אומר שלשיטת ממשלת אתיופיה, החברה מפרה את החוזה איתה וזה אומר ההפסדים משמעותיים לשיכון ובינוי.
אם כן, במהלך סוף השבוע קיבלה שיכון ובינוי מכתב מממשלת אתיופיה לפיו היא מפרה הסכם איתה ולכן היא מתכוונת לפעול לאכיפתו,  לחילוט ערבויות, עיכוב בתשלומים עיקול ציודו כן הלאה. המשמעות המידית, לשיטת שיכון ובינוי,  היא ההיא ההפסד של 98 מיליון שקל כבר בדו"חות שיפורסמו בקרוב, קרי בגין הרבעון הרביעי של השנה ועוד היד נטויה.
נזכיר כי בסוף חודש אוקטובר שעבר הוכרז מצב חירום באתיופיה בעקבות גל אלימות. שיכון ובינוי שהייתה אמורה לסלול כביש בין עירוני דו-מסלולי שם,  כביש באורך 57 ק"מ הודיעה לממשלה המקומית כי אין ביכולתה להמשיך בפרויקט בשל האלימות ומצב החירום שם שגם יצר מחסור בחומר גלם (צמנט) הפעיל למעשה את סעיף "כוח עליון" שיש בחוזה.
שיכון ובינוי  ביקשה מממשלת אתיופיה לנהל איתה מו"מ במשך 14 ימים במסגרתו מבקשת החברה להגיע לפתרון מוסכם עם הממשלה המקומית. זו כאמור סירבה להצעת החברה. הסיפור הזה יצר בצל שיכון ובינוי מצב בו היא כבר הודיעה אז על הפסד של 135 מיליון שקל מהפרויקט, הפסד שגל כאמור בסוף השבוע בעוד 98 מיליון שקל.
שיכון ובינוי עוד לא פרסמה את דוחות הרבעון הרביעי של השנה אבל את הרבעון השלישי היא סיימה עם הכנסות של 1.9 מיליארד שקל ועם רווחים של 762 מיליון שקל.  תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה שלילי ברבעון השלישי של השנה כך שלמעשה החברה "שרפה" מזומן בהיקף כספי כולל של כמעט 400 מיליון שקל.
שווי השוק של החברה, נכון להבוקר, עומד על 4.9 מיליארד שקל כשההון העצמי שלה עומד על5.3 מיליארד שקל.  היקף המאזן של החברה, נכון לתום הרבעון השלישי של השנה עומד על 28 מיליארד שקל. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נסיון
    משה אמיגה הראדר 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתי סיידוף לא מתאים לשמוע שזה קורה לך ברצוני לדבר איתך אם אתה מעוניין בנושא .אשמח להיפגש וללא התחיביות מצידך או מחברת שיכון ובינוי .0526375830 משה
    סגור