השוק

דירוג האשראי מאיים על שוק ההון: "התפתחות שלילית ומסוכנת"

פורום העסקים הגיב בדאגה להחלטת סוכנות הדירוג מודי'ס להוריד את דירוג האשראי של מדינת ישראל. "ההחלטה עלולה לפגוע במרכיב היסודי של החוסן הלאומי ובתפיסת שוקי ההון הגלובליים את הכלכלה הישראלית". לדבריהם, הפתרון נעוץ בשינוי מיידי של חוק תקציב המדינה
מערכת ice | 
דירוג אשראי (צילום vecteezy)
פורום העסקים, שמורכב מכמאתיים ראשי החברות מהגדולות במשק, המעסיקות את מרבית העובדים במגזר הפרטי ושמורכב מאנשים מכל גווני הקשת הפוליטית, התייחס הערב (מוצ"ש) להחלטת סוכנות הדירוג האשראי מודי'ס להוריד את דירוגה של מדינת ישראל ל-A2 על רקע המלחמה המתמשכת.
"עדיין לא מאוחר לשנות את סדרי העדיפויות לטובת הצמיחה וההתאוששות של המשק מהמלחמה", אומרים בפורום העסקים. "הורדת הדירוג והצבת האופק השלילי הינה התפתחות שלילית ומסוכנת שלא הייתה 36 שנים, גם במהלך מלחמות ואתגרים קודמים שהתמודדנו איתם. הורדת הדירוג עלולה לפגוע במרכיב היסודי של החוסן הלאומי ובתפיסת שוקי ההון הגלובליים את הכלכלה הישראלית".
פורום העסקים התייחס לתקציב המדינה, לדבריו מדובר בכלי המרכזי שבאמצעותו ניתן להשפיע על המשק. "הודעת מוד'יס היא עוד הוכחה שהצעת התקציב לשנת 2024 אינה מאוזנת ואינה ממוקדת מספיק בצעדים תומכי צמיחה ותומכי שיקום והתאוששות של המשק ביום שאחרי".
"אנו מאמינים שעוד לא מאוחר מדי לקבל החלטות אמיצות, מקצועיות וענייניות כך שיוגש תקציב אחראי עם גרעון נמוך מזה שנקבע ועם סדר עדיפויות שמוטה לתמיכה בצמיחה המובלת על ידי המגזר העסקי, תוך עידוד החדשנות, היצירתיות והגידול בפריון הייצור. סביר שהצעה כזאת יכולה הייתה להביא לתוצאה אחרת, ואף למנוע את האופק השלילי שנקבע עבור המשק".
 
"אנו מאמינים מאוד במשק הישראלי ובפוטנציאל העתידי שלו. הצעת התקציב ל-2024 טרם נדונה וטרם אושרה באופן סופי על ידי כנסת ישראל. עדיין לא מאוחר להכניס שינויים משמעותיים שיבטאו חזון של סדר עדיפויות אחר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה