השוק

ביל אקמן רכש 5% ממניות בורסת תל אביב - מה האינטרס שלו?

איש העסקים שידוע בתמיכתו הבלתי מעורערת לישראל, החליט לרכוש כ-5% ממניות בורסת תל אביב יחד עם רעייתו, בסכום של 95 מיליון שקל. המחיר הנקוב למניה עמד על כ-20.6 שקל למניה, והיה נמוך ב-2% מהמחיר בעת ההפצה
מערכת ice | 
ביל אקמן (צילום מתוך הפייסבוק)
המיליארד היהודי שהביע תמיכה גורפת בישראל במלחמה, ביל אקמן, רכש עם רעייתו כ-5% ממניות בורסת תל אביב ב-95 מיליון שקל, לאחר שזו הגיעה להסדר עם הבנקים על מכירה של 18.5% מהמניות. המחיר הנקוב היה כ-20.6 שקל למניה, אשר היה נמוך ב-2% מהמחיר בעת ההפצה.
הבורסה מחרה למשקיעים זרים כ-353.4 מיליון שקל, מתוכם הבורסה תקבל כ-242 מיליון שקל ושאר הכספים יגיעו לחמשת חברי הבורסה הראשיים המחזיקים את המניות. מבחינתו של אקמן, זו השקעתו הראשונה בישראל, לאחר שתמך בישראל החל מפרוץ המלחמה ואף יצא נגד אוניברסיטת הארוורד.
המיליארדר ביקש לרכוש יותר מ-5% מהמניות, אך החזקה כזו מחייבת היתר החזקה מרשות ני"ע. כמו כן, חשוב לציין כי ההתלהבות שלו מהבורסה מתכתבת עם הבעת התמיכה והבעת האמון שלו בישראל.
יש להזכיר כי בעבר, ועדת הכספים בכנסת החליטה כי אם חברי הבורסה יחליטו שירצו למכור את רוב המניות שלהם, הם לא יוכלו לעשות את זה במחיר הגבוה יותר מ-5.08 שקל עבור מניה, כאשר יתרת הסכום תועבר לקופת הבורסה. בהמשך הבורסה הופרטה והפכה לציבורית, ומנייתה טיפסה למחיר גבוה במיוחד הנע סביב 20 שקל.
קרן הגידור פרשינג סקוור בבעלותו של איש העסקים אקמן, השיגה בשואה שעבר תשואה של 26.7% ובכך הצליחה לעקוף את מדד הייחוס 500P&S, שהשיגה תשואה של 26.3%. במכתב שפורסם למשקיעים לא פורטו הסיבות לתשואה המרשימה, אך אין ספק כי כנראה מדוברבשתיים מהחזקותיה הבולטות, ובהן צ'יפוטלה (רשת המזון) ואלפבית, החברה האם של גוגל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה