השוק

בשורה לחובבי הקפה: זה המוצר שיושק לראשונה בישראל

פלורי, חברת ביוטכנולוגיה ישראלית המתמחה בייצור מוצרים מבוססי תאים למגוון תעשיות, מכריזה על כניסתה לתחום האגריטק באמצעות יכולת לייצר קפה העשוי מתאי צמח הקפה
מערכת ice | 
הקפה של פלורי (צילום מיכאל בריקמן)
פלורי, חברת ביוטכנולוגיה ישראלית המתמחה בייצור מוצרים מבוססי תאים למגוון תעשיות, מכריזה היום (שלישי) על כניסתה לתחום האגריטק באמצעות יכולת לייצר קפה העשוי מתאי צמח הקפה.
הפיתוח החדש של פלורי, מבוסס על טכנולוגיית תלת המימד הייחודית שלה, הידע והניסיון הרב בגידול וריבוי תאים, שעתיד לעשות מהפכה בשוק הקפה בדגש על תהליך ייצור בקנה מידה מסחרי שהינו ידידותי לסביבה, רציף, יעיל וחסכוני. 
כחלק מהרחבת הפעילות לתחום הקפה, פלורי מתכוונת להקים חברת בת חדשה בהובלתה של מיכל אוגולניק, שתעסוק ביצירת טכנולוגיות, פתרונות ומוצרים לתעשיית הקפה תוך שימוש בטכנולוגיה של פלורי.
שוק הקפה העולמי צפוי לגדול בחמש השנים הקרובות ולהגיע למחזור שנתי של כ-166 מיליארד דולר עד סוף 2029. בנוסף לכך, הביקוש לקפה בר קיימא נמצא בעלייה מתמדת – ב-2028 צפוי שוק הקפה בר קיימא להגיע למחזור שנתי של כ-44.6 מיליארד דולר.
הקפה של פלורי (מיכאל בריקמן)
שוק הקפה הינו שוק מסורתי שאינו ידוע בחדשנות וטכנולוגיה, למעשה לא היו פיתוחים טכנולוגיים משמעותיים מאז המצאת קפסולת הקפה בשנות ה-70. ישנם שני אתגרים משמעותיים המשפיעים על יציבותו של שוק הקפה בשנים האחרונות. 
הראשון הוא תנודתיות במחירי הקפה בבורסת הסחורות. הסיבה לכך ברובה נובעת משינוי אקלים קיצוניים באזורי הגידול שמקשים על גידול רציף. הערכות הן שעד 2050, 50% מהקרקעות הנוכחיות לא יהיו יתאימו לגידול קפה. 
הקפה של פלורי (מיכאל בריקמן)
הבעיה השנייה היא תרומתה של תעשיית הקפה המסורתית לפליטת גזי חממה. תעשיית הקפה מייצרת 126 מיליארד ק״ג פליטות פחמן דו חמצני בשנה – שווה ערך ליצור של מדינות כמו דנמרק והפיליפינים ביחד, ולפליטות של 31.5 מיליון מכוניות בשנה. בנוסף, בעקבות השפעת התעשייה על איכות הסביבה, ישנה הקשחה ברגולציה. 
הפיתוח של פלורי, המבוסס על 20 שנות ניסיון וידע רב בתחום גידול וריבוי תאים, צפוי לייעל  את שרשרת האספקה והייצור, לאפשר לחברות לחסוך בעלויות ולהפוך את הקפה שלהן להרבה יותר ידידותי לסביבה  – החברה צופה חיסכון של כ-98%  בשימוש במים וחיסכון של למעלה מ-95% בשימוש בשטחי גידול, מה שימנע בירוא יערות. בזכות הטכנולוגיה של פלורי, תיווצר אלטרנטיבה לייצור  קפה ביעילות אנרגטית גבוהה ביחס לשיטה המסורתית, שבסופו של דבר תסייע להשלים את פערים הגדלים בשוק בין ההיצע והביקוש, כל זאת עם היכולת לייצר בהיקפים גדולים .
פלורי היא מהחברות הבולטות בתחום גידול וריבוי תאים. לחברה ניסיון של כ-20 שנה בתחום, והיא פיתחה טכנולוגיה תלת מימד מוגנת בפטנט לריבוי תאים. בשנה האחרונה חשפה פלורי את ה-PluriMatrix, פריצת דרך בעולם ייצור התאים שפותר את אחד המכשולים הגדולים ביותר העומדים בפני תעשיות מבוססות תאים: ייצור תאים בקנה מידה תעשייתי וחסכוני. PluriMatrix, המבוססת על טכנולוגיית ריבוי התאים התלת-ממדית של Pluri, מרחיבה באופן משמעותי את ייצור התאים באיכות גבוהה, ובעלת פוטנציאל להשפעה על פני תעשיות רבות הדורשות ייצור תאים בקנה מידה המוני. 
"אנחנו יוצאים לדרך שתשנה ותשפיע לחיוב על תעשיית הקפה באמצעות חדשנות טכנולוגית" אמרה מיכל אוגולניק והוסיפה: "רתימת הטכנולוגיה המוכחת והידע המקצועי שקיים בפלורי יאפשרו לנו לייצר פתרונות לכמה מהאתגרים הדחופים ביותר של תעשיית הקפה ולהבטיח עתיד טוב יותר ותעשייה ברת קיימא".
הקפה של פלורי (מיכאל בריקמן)
מנכ"ל ונשיא פלורי, יקי ינאי, הוסיף: "אנו מאמינים מאוד בכוחה של טכנולוגיית התאים שלנו להפוך את החקלאות וגידול המזון ליעילים וידידותיים לסביבה. פתרונות ה-Agtech המתקדמים של פלורי מפחיתים את הזיהום הסביבתי של החקלאות המסורתית".
"PluriAgtech יכולה לספק פתרונות רבים, החל מקפה מתורבת ועד לרכיבים פעילים מיוחדים ללא צורך לגדל צמח שלם, על מנת להתמודד עם האתגרים הגדולים ביותר בחקלאות. ישנה התעניינות רבה מצד שותפים פוטנציאליים לפיתוח מוצרים מבוססי תאים נוספים תחת PluriAgtech. אנו נרגשים מההזדמנויות העצומות שמציג הקפה המתורבת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה