השוק
האיום החות'י עולה שלב: זו החברה שהסיטה את ספינותיה מהים האדום
האיום החות'י, משפיע לא רק על ישראל, מדד Drewry מציג בתוך שבוע זינוק של 61% במחירי ההובלה הימית בעולם. מארסק הורתה לארבע ספינות שלה שעברו את תעלת סואץ בדרכן דרומה - לחזור חזרה
האיום החות'י נותן את אותותיו. על פי המדד הבינלאומי Drewry, הנתונים מצביעים על זינוק במחירי ההובלה הימית בשבוע האחרון; זאת על רקע התקיפות של החות'ים מתימן והודעתן של חלק מחברות הספנות על כך שיפסיקו לשוט בים האדום למרות הכוח הרב לאומי שבנתה ארה"ב להגנה על נתיבי השיט בתעלת סואץ, שנמצא תחת טיווח יומיומי.
כאמור, מדד Drewry העולמי לתובלה של מכולות, מצביע בנתונים שהוצגו על זינוק חד בעלויות מאז 31 בדצמבר ועד 4 לינואר. המחירים זינקו ב-61% בשבוע אחד, ועומדים כעת על ממוצע עולמי של 2,670 דולר להובלה של מכולה באורך 40 פיט. לשם השוואה, בקו שנגחאי רוטרדם זינק מחיר ההובלה ב-115% בתוך שבוע אחד.
יש לציין כי מחיר ההובלה הממוצע הוא הגבוה ביותר בשנה האחרונה, כאשר במרבית חודשי 2023 המחיר היה נמוך יחסית - ונע בין 1,500 ל-2,000 דולר למכולה. בספטמבר אף הייתה ירידה אל מתחת למחיר של 1,500 דולר למכולה. אבל כעת הסכנה בהובלה דרך תעלת סואץ הקפיצה את המחירים באופן חסר תקדים.
עוד ב-
בתוך כך, גם ענקית הספנות הדנית מארסק הודיעה כי תסיט ארבע מתוך חמש ספינות משא שלה שהיו תקועות בים האדום בחזרה דרך תעלת סואץ, לנתיב הארוך סביב אפריקה, כדי להימנע ממתקפות החות'ים. מארסק, שניסתה בשבוע שעבר לחדש את השיט דרך הים האדום לאחר הפוגה קצרה, הודיעה ביום שלישי כי ספינות המשא שלה יימנעו ממעבר בנתיב העובר בתעלת סואץ, שמהווה קיצור דרך משמעותי בין אסיה לאירופה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה