השוק

כמה הרווחתם בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות ב-2023?

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות עברו שנתיים לא פשוטות. המעבר מריבית אפס לריבית גבוהה והמלחמה טילטלו את החסכונות של הציבור אבל בכל זאת, ראלי סוף שנה והתכנסות לשליטה באינפלציה החזירו את הקופות והקרנות לתשואות נאות; אז כמה הרווחתם השנה?
ניצן כהן | 
שנת 2024 (צילום shutterstock)
קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הן אפיק פופולרי במיוחד בתיק ההשקעות של הציבור ומכאן יש  חשיבות גדולה מאוד למעקב אחרי התשואות שהאפיקים האלה מניבים. כשאנחנו מסכמים את שנת 2023, מתבקש לסמן את השנה הזו כשנה מכוננת בתולדות ישראל אבל במקום הזה ניתן דגש  על אחד מאפיקי החיסכון המשמעותיים של הציבור - קופות הגמל וקרנות ההשתלמות.
אם כן, בעולמות של תשואות שנת 2023 הייתה שנה של תהפוכות. התחלנו עם תוואי ריבית עולה ועם אינפלציה משתוללת מה שהקרין לא טוב על החיסכון, המשכנו בהתחלה של התייצבות בעולמות הריבית והאינפלציה ואז באה המלחמה לעולם - כשכל אלה טילטלו את תיק ההשקעות של הציבור.
ובכל זאת, מניתוח שעשו בבית ההשקעות מיטב עולה כי תעשיית הגמל וקרנות ההשתלמות הניבה תשואה חיובית בשנת 2023 וזה נתון חשוב מאוד הן במישור הביטחון העצמי והן במישור הפרקטי - החיסכון שווה היום יותר ממה שהיה שווה בשנה שעברה.
נזכיר כי לפי מיטב המסלול הכללי שבו מנוהל רוב הכסף של הציבור, הניב תשואה  שנתית בטווחים של 7% עד 12% וזה אומר תשואה ריאלית חיובית לא רעה בכלל. המסלול המנייתי הניב תשואה בטווחים של 10% עד 22% וגם זה לא רע בכלל כך שבסופו של יום אנחנו מדברים על שנה סבירה מאוד בעולמות החסכונות של הציבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה