השוק

בכירי שוק ההון חושפים: זה מה שנעשה עם תיק ההשקעות ב-2024

בית ההשקעות לידר שוקי הון, אחד החשובים בפעילות של המשקיעים המוסדיים והכשירים הגדולים, העביר שאלון רחב בין המוסדיים והכשירים הגדולים לקראת שנת 2024 שבודק את הנחות העבודה לשנה הבאה, היום שאחרי המלחמה; אלה הממצאים
ניצן כהן | 
2024 (צילום shutterstock, דובר צהל)
עוד הרבה ייכתב בספרי ההיסטוריה על שנת 2023, אבל גם השנה הזו מייצרת את החובה לצייר את תוכנית העבודה לשנת 2024 וזה קשה מאד. אם אנחנו מתנקזים לעולמות הכלכליים הרי שאנחנו צריכים להיכנס רגע לתוכניות העבודה של המשקיעים המוסדיים והכשירים הגדולים לשוק ההון - זה השוק שצריך בסופו של יום להעמיד את הכסף לצרכים המשתנים של החברה הישראלית, ביום שאחרי המלחמה.
בית ההשקעות לידר שוקי הון הוא אחד החשובים בפעילות של המוסדיים והכשירים הגדולים בשוק ההון. בלידר שוקי הון העבירו שאלונים למוסדיים והכשירים הגדולים וביקשו בשאלונים האלה להבין מעט על הנחות העבודה שלהם לשנה הבאה. 

כלל האצבע הוא שככל שהתחזיות של השחקנים האלה קודרות, הם יחזיקו הרבה יותר מזומן בקופה וזה אומר פחות השקעות בכלכלה הריאלית ופחות תשואות בחסכונות. בגלל שאי אפשר להחזיק את כל הכסף במזומן, השחקנים האלה עלולים כשהתחזיות שלהם קודרות, להוציא אותו בכמויות קטנות אבל לדרוש תשואות גבוהות שייקרו את עלויות המימון של הפירמות ויכבידו על ההתפתחות הכלכלית ביום שאחרי המלחמה. מכאן חשיבות השאלון הזה.
שני נתונים שיש לשים אליהם לב הם: התחזית של איזו תשואה יניב שוק המניות המקומי והשנתון השני, איזה שוק יניב תשואה גבוהה והכוונה כאן היא גיאוגרפית. שוק ההון המניות הישראלי? או האמריקאי וכן הלאה. אם כן, הנתון הראשון מדבר על כך ש-37% מאלה שענו על השאלון מעריכים ששוק המניות המקומי יניב בשנה הבאה תשואה של 5% עד 10% כש-37% נוספים מעריכים שהשוק יניב תשואה של יותר מ-10%.
הנתון השני מדבר על האלוקציות של ההשקעות וכאן 48% מאלה שענו על השאלון מעריכים שהשוק הישראלי יניב את התשואה הגבוהה ביותר בעוד 35% מעריכים ששוק המניות האמריקאי יניב את התשואה הגבוהה ביותר בשנה הבאה.
לסיכום ניתן לראות כי אלה שענו על השאלות שהפיץ בית ההשקעות לידר שוקי הון ואלה המשקיעים הגדולים בישראל, המוסדיים והכשירים מעריכים שהריבאונד של הכלכלה הישראלית ביום שלאחרי המלחמה, יתחיל כבר בשנה הבאה כשצורכי ההון של הפירמות יגדלו כדי להשקיע בשיקום. המוסדיים והכשירים בתורם מעריכים שההשקעה הזו (בשיקום ביום שלאחרי המלחמה) תניב תשואה סבירה (ביחס לאלטרנטיבות).

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה