השוק

סיכום השנה בוול סטריט: זו המנייה שעקפה את כולן בסיבוב

התחזיות צדקו: ההנפקה הגדולה ביותר לשנת 2023 על סך של 54.5 מיליארד דולר הייתה של יצרנית השבבים האנגלית Arm. ההנפקה מגיעה על רקע עליית השוק בוול סטריט שמנסה להשתקם מאז השפל של 2022, אך הוא עדיין רחוק מלהיות בשיאו

מערכת ice | 
arm (צילום מתוך האינסטגרם)
בשנת 2023 שוק ההנפקות הראשוניות (IPO) בוול סטריט גייס כ-19.4 מיליארד דולר על ידי 107 חברות – שיפור משמעותי לעומת כ-7.7 מיליארד דולר שגייסו 71 חברות אשתקד, זאת ע"פ דיווח של Renaissance Capital. נתונים אלו אמנם מעודים, אך חשוב לזכור כי הסכומים עדיין נמוכים לעומת שנת 2021, בה שוק ההנפקות היה בשיאו וגרף לא פחות מ-142 מיליארד דולר.
ההנפקה הגדולה ביותר של השנה בארה"ב מגיעה דווקא ממדינה זרה, מאנגליה. מדובר ביצרנית השבבים Arm אשר הונפקה בחודש ספטמבר עבור 54.5 מיליארד דולר. ההנפקה בוצעה כהצעת מכר. ספטבנק (בעלת השליטה) מכרה מניות עבור כ-4.9 מיליארד דולר, מה שהפך אותה למחזיקה ב-90% מהמניות של יצרנית השבבים. אחת הסיבות אשר הועילו להנפקה היא כנראה בזכות עליית תחום הבינה המלאכותית - מה שגרם להגדלה משמעותית בביקוש לשבבים. בסך הכל, רשמה החברה תשואה של 43.9%, והיא נסחרת בשווי 75.3 מיליארד דולר.
כזכור, יותר מוקדם השנה התראיין סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר בבית ההשקעות אופנהיימר, והסביר כי: "זו תהיה ההנפקה הכי גדולה מאז המשבר בתחום הטכנולוגיה והתקיימותה תשפיע משמעותית על סנטימנט המשקיעים. זה יכול לפתוח חלון לעוד הנפקות, אחרי שהשוק הזה היה סגור למעשה בשנתיים האחרונות מאז הקורונה".
Arm Holdings plc היא חברה ציבורית שמרכזה העוסקת בתכנון של שבבים ותוכנה, עם דגש על תכנון מעבדים המיישמים את ארכיטקטורת ARM. בנוסף, החברה מספקת כלי תכנות תחת המותגים DS-5, RealView ו-Keil, ומספקת תשתית למערכת על שבב (SoC). מאז שנת 2016 היא נמצאת בשליטת הקונגלומרט היפני סופטבנק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה