השוק

המע"מ בישראל יעלה? זו ההמלצה המטרידה של משרד האוצר

קרן מרציאנו הסבירה כי במשרד האוצר ממליצים לסגור עשרה משרדים מיותרים וכן לקצץ את הכספים הקואליציוניים, ביטול הסבסוד למחיר הדלק, לבטל את תוספת נקודת הזיכוי שהייתה אמורה להכנס להורים עובדים לילדים עד גיל 18, להעלות מיסים על הסיגריות ועל קרנות ההשתלמות ואם אין ברירה, להעלות את המע"מ
מערכת ice |  1
כלכלה בישראל (צילום shutterstock)
עורכת הדסק הכלכלי של חדשות 12, קרן מרציאנו דיברה הערב (ראשון) במהדורה המרכזית עם דני קושמרו, על משרדי הממשלה שיכולים להסגר עקב הגירעון הכלכלי בהמלצת משרד האוצר ומהכין יגיע הכסף לכיסוי הגירעון וגם: האם המע"מ בישראל יעלה?
מרציאנו פתחה ואמרה: "בסוף השבוע פרסם משרד האוצר נתונים מדאיגים שמראים את היקף הבור, כ-70 מיליארד שקלים, שגרמה המלחמה לתקציב המדינה. עכשיו השאלה מה עושים עם הבור העמוק והמפחיד הזה? מצד אחד יש את נתניהו שאומר שיש כסף לכולם וזה כמובן לא נכון, כי אנחנו רואים שהגרעון גדול ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' שאומר שהוא לא רוצה להכנס לשדה המוקשים של סדרי העדיפויות ומהצד השני יכל הצמרת הכלכלית, הדרג הכלכלי באוצר ונגיד בנק ישראל שאומרים שצריך לקצץ בהוצאות מיותרות כדי לקזז קצת מהבור הזה".

המשרדים המיותרים שהמליצו במשרד האוצר לסגור הם: המשרד למשימות לאומיות, משרד ירושלים והמסורת, משרד המודיעין, משרד הנגב והגליל, המשרד לשת"פ אזורי, משרד התפוצות, המשרד לנושאים אסטרטגיים, משרד המורשת, המשרד לשוויון חברתי והמשרד למעמד האישה.
מרציאנו המשיכה והסבירה: "אחת ההמלצות היא לסגור עשרה משרדים מיותרים, בישראל יש יותר משרדים מבכל מדינה בעולם, הממשלה תוכל לתת דוגמא. עוד ממליצים לקצץ את הכספים הקואליציוניים, ביטול הסבסוד למחיר הדלק, לבטל את תוספת נקודת הזיכוי שהייתה אמורה להכנס להורים עובדים לילדים עד גיל 18, להעלות מיסים על הסיגריות ועל קרנות ההשתלמות ואם אין ברירה, להעלות את המע"מ".
לסיום היא סיפרה שכדי למנוע את ועדת החקירה ביום שאחרי, יש כתובת ברורה על הקיר ונתניהו וסמוטריץ' משחקים באש, אי אפשר להגדיל את הגרעון לממדים בלתי סבירים וצריך לעשות מאמץ כדי לקצץ דברים שלא תורמים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מע"מ
    אהרו 01/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לבטל את כל ההטבות שקיבלו החרדים,במקום לקצץ ולבטל תיקי שרים . כרגיל פוגעים באזרחים בדרך הקלה ביותר. העלאת מיסים ויוקר המחייה. דיי נמאסתם. העם לא רוצה את הממשלה הכושלת הזאת בשלטון. ממשלה שכשלה כלכלית ובטחונית .
    סגור