השוק

המדינה תקצה 1.6 מיליון שקל: צעד ראשון לצמצום פליטת הפחמן

המשרד להגנת הסביבה תומך בשלוש מועצות אזוריות ברכישת אוטובוסים חשמליים נקיים מזיהום אוויר ורעש. תמיכות אלו מצטרפות לפעילותו להפחתת הפגיעה הסביבתית מתחבורה בישראל. השרה סילמן: "צעד נוסף בדרך למטרה שלנו". דוד אלחייני: "עוד צעד לחדשנות וסביבה בריאה ונקיה". שי רייכנר: "רואים חשיבות עצומה בפרויקט הזה"
מערכת ice | 
גזי חממה (צילום pixabay)
המשרד להגנת הסביבה יתמוך בסכום של 1.6 מיליון שקל ברכישת אוטובוסים חשמליים להסעות תלמידים בשלוש מועצות אזורית: מטה אשר, בקעת הירדן ונחל שורק, שזכו בקול קורא של משרד החינוך לתמיכה באוטובוסים להסעות תלמידים.
מועצות אזוריות אלו בחרו לרכוש אוטובוסים חשמליים נקיים מזיהום אוויר ורעש במקום אוטובוסים מונעי דיזל, לטובת בריאות הציבור, איכות החיים וצמצום פליטות גזי חממה. רשויות אלו יעשו שימוש בתקציב שהקצה המשרד להגנת הסביבה לרכישת אוטובוסים חשמליים להסעות תלמידים.
המשרד להגנת הסביבה פועל בשיתוף יחד עם משרד החינוך, משרד האוצר והחברה הכלכלית למשק וכלכלה של השלטון המקומי לחשמול מערך ההסעות של תלמידים. המשרד להגנת הסביבה מוביל מעבר לתחבורה נקייה בישראל. תמיכות אלו מצטרפת לפעילות המשרד להגנת הסביבה בשנים האחרונות להפחתת זיהום האוויר מתחבורה בישראל, ולתמיכות קודמות בהיקף של כ-108 מיליון שקל לרכישת אוטובוסים חשמליים.
שי רייכנר, ראש מועצה אזורית נחל שורק: "מועצה אזורית נחל שורק רואה חשיבות עצומה בקידום תחום איכות הסביבה. אנו מבינים את החשיבות הרבה וגאים להוביל את התחום עם שלל פרוייקטים כגון איחוד מדורות בל"ג בעומר, חיסכון באנרגיה, טיפוח סביבה ירוקה, התקנת תאורה חסכונית, טיפול בנקודות מיחזור, הסברה בבתי הספר, ומיזמים רבים של מיחדוש ועידוד צריכה נבונה. כאשר הוחלט לרכוש אוטובוסים למועצה היה ברור לנו כי הרכישה תהיה של אוטובוסים חשמליים, מתוך רצון להמשיך ולהעניק לתושבינו איכות חיים בריאה יותר עם אוויר נקי וללא פגעי רעש".

(צילום: המשרד להגנת הסביבה)
דויד אלחייני ראש המועצה האיזורית בקעת הירדן: "אני מודה לשרה להגנת הסביבה עידית סילמן, בעידודה ובתמיכת המשרד התאפשר לנו לרכוש אוטובוס חשמלי להסעת תלמידים ברחבי המועצה. מדיניות זו של השרה מקדמת את מדינת ישראל עוד צעד לחדשנות וסביבה בריאה ונקיה יותר".
משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר: "אני שמח על המהלך להפחתת זיהום אוויר. ברגעים בהם העולם נמצא במשבר אקלים משמעותי יש חשיבות עצומה לצעדים מהסוג הזה. המועצה האזורית מטה אשר פועלת ללא לאות כבר שנים כדי להוביל תפיסה ירוקה".

רכבים המונעים על ידי דיזל, כגון אוטובוסים, משאיות, טנדרים ומוניות, אחראים לכ-80% מזיהום האוויר התחבורתי המשפיע על איכות האוויר בערים. כיום, כל האוטובוסים המופעלים על ידי המועצות האזוריות מונעים באמצעות דיזל, אשר מוביל לזיהום אויר המורגש בעיקר במרכזי הישובים ובריכוזי אוכלוסייה. מעבר לנסיעה באוטובוס חשמלי מפחית את פליטות גזי החממה בכ-60% לעומת אוטובוס ממנוע דיזל, מצמצם את זיהום האוויר ומפחית את מפגעי הרעש שנגרמים מתחבורה.
 
מספר האוטובוסים החשמליים בישראל כיום שהחליפו אוטובוסים מזהמים מסוג דיזל עומד על 831 – וזאת בזכות פעולות התמיכות ופעולות נוספות של המשרד להגנת הסביבה. השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "המשרד להגנת הסביבה מברך את המועצות האזוריות השותפות להובלת מהפכת השימוש באוטובוסים חשמליים, שבחרו לעבור לאוטובוסים חשמליים להסעות תלמידים. תמיכה זו, לצד תמיכות נוספות ופעולות נוספות של המשרד להגנת הסביבה, היא צעד נוסף בדרך למטרה שלנו, לאפשר אוויר נקי יותר לציבור. המשרד ימשיך לפעול בשיתוף כלל הגורמים לצמצום זיהום אוויר בישראל בכלל ומתחבורה בפרט"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה